Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1252128
Någon som sett nån hint om priserna på de olika motoralternativen på nya A6 el rent av kanske vet?


Tror fan det blir en sån nästa gång....om man har råd
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1252129
Jag tycker de har lyckats ovanligt bra med designen på den där, särskilt inuti. Ser inte alls lika tråkig ut som de brukar göra.

Men infotainmentsystemet som de visar vid 1:50 ser ju ut att vara hämtat från nån budgetnavigator anno 2005 eller nåt. Där får de arbeta vidare några varv till.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1252130
Det jag har hört är att priserna vid lanseringen/just nu startar på 573000:- och vill man åka Avant tillkommer 17000:-.
Detta gäller för 3.0 TDI med 286 hk. Vill man tanka bensin är det 3.0 TFSI med 340 hk som gäller, kostar från 585900 kr för sedan-modellen.
Två mindre alternativ är också på väg, 3.0 V6 TDI med 231 hk och 2.0 TDI med 204 hk.
Alla alternativ ska ha en liten elmotor, mildhybrid som Audi kallar det.
Användarvisningsbild
av snepo
#1252422
Derank skrev: mån 28 maj 2018, 22:22 Någon som sett nån hint om priserna på de olika motoralternativen på nya A6 el rent av kanske vet?


Tror fan det blir en sån nästa gång....om man har råd
Ja dom är snygga,nya Audi A6
av volvoc70cab
#1252639
Grannen köpte en sådan av årsmodell 2018. Hade tidigare en A4 av äldre modell (tror 2002-2006). När han jämför dessa två bilar är han väldigt besviken över kvaliteten på den senare angående inredningen. Alltså tummen ner på denna punkt. Hoppas att oljeförbrukning har rättats till på bensinmotorerna då en annan bekant fick "FYLLA" på 1 liter var hundrade mil. Detta skulle vara normalt enligt VAG.
Användarvisningsbild
av Derank
#1252646
Jag vet allt det där om audi och vilka motorer som dricker olja så det är lungt.

Och plastig inredning har alla idag. Men vissa får till det iaf och volvo är inget bättre . Snarare tvärtom. Och nu är det 2019 audi jag pratar om.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Fisch
#1252729
Tycker nya A6 ser intressant ut. Ska bli kul att se den i verkligheten, avanten då.

Innan nuvarande v90 hade jag en A6 allroad. V90 är med bred marginal en bättre bil enligt mig. Nya A6 kommer nog jämna ut eller rent av vara bättre.

Trevligt att Audi fortfarande erbjuder 3,0 liters 6a diesel och bensin!
Löjliga priser XC70

Och denna är kvar fortfarande. Inte så […]

Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]