Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1246690
har en ctek laddare, när jag laddar batteriet så kommer den till steg 7 som ska vara fulladdat men den går inte över till steg 8(kan detta ta lång tid)? som är underhållsladning,är batteriet fullladdat först när den hoppar över till steg 8 underhållsladning?.Batteriet är ett agm batteri
Användarvisningsbild
av SvenB
#1246705
volvofantast skrev: tor 26 apr 2018, 08:21 har en ctek laddare, när jag laddar batteriet så kommer den till steg 7 som ska vara fulladdat men den går inte över till steg 8(kan detta ta lång tid)? som är underhållsladning,är batteriet fullladdat först när den hoppar över till steg 8 underhållsladning?.Batteriet är ett agm batteri
Enligt instruktionsboken är batteriet fulladdat vid steg 7. Steg 8 är Puls," Uppehåller batteriets kapacitet till 95-100%. Laddaren övervakar batteriets spänning och avger en puls när batteriet behöver laddas". Bra bok ;-)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1246709
volvofantast skrev: tor 26 apr 2018, 10:13 Ja,den har jag läst men undrar om steg 7 måste släkas eller räcker det med att den tänds för att det är fulladdat,tycker det är lite luddigt skrivet :-)
Jag tolkar det så, att vid steg 7 är det fulladdat. Om sedan spänningen sjunker under 95% går pulsering, steg 8 in.

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]