- ons 04 apr 2018, 10:59
#1242933
Vetten
Vilka miljömuppar? Tror du miljöpartister eller vilka du nu måste uttrycka dig nedsättande mot har beslutat något som helst i dieselskandalen och kraven på återköp i t.ex USA?
Det som diskuteras ovan är väl snarare om en tillverkare som sålt felaktiga produkter och fuskat i tester av dem ska få stå för det eller om vi lägger det på köparna.
Själv skulle jag hellre se en ekonomisk ersättning till de som köpt de här bilarna, för att kompensera ev värdetapp och för att det ska svida ekonomiskt för företag att fuska.
När det gäller NEDC så är det ju en testcykel som använts i hela Europa, så våra egna politiker har väl inte haft sån stor makt att förändra. Men EUs politiker beslutade redan 2013 att WLTP skulle införas "skyndsamt", dock senast 2017...
Tyskland försökte då förhala det och ville inte ha 95g som gräns redan 2020.
Vilka miljömuppar? Tror du miljöpartister eller vilka du nu måste uttrycka dig nedsättande mot har beslutat något som helst i dieselskandalen och kraven på återköp i t.ex USA?
Det som diskuteras ovan är väl snarare om en tillverkare som sålt felaktiga produkter och fuskat i tester av dem ska få stå för det eller om vi lägger det på köparna.
Själv skulle jag hellre se en ekonomisk ersättning till de som köpt de här bilarna, för att kompensera ev värdetapp och för att det ska svida ekonomiskt för företag att fuska.
När det gäller NEDC så är det ju en testcykel som använts i hela Europa, så våra egna politiker har väl inte haft sån stor makt att förändra. Men EUs politiker beslutade redan 2013 att WLTP skulle införas "skyndsamt", dock senast 2017...
Tyskland försökte då förhala det och ville inte ha 95g som gräns redan 2020.
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389