Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1242007
Användarvisningsbild
av Derank
#1242010
FreddanNo1 skrev:
frasse4 skrev:Jag skulle nog kolla på en stol som kan vändas. En del barn måste man vända tidigare ex om de blir väldigt åksjuka. Vår son fick kramp i benen när han satt bakvänd så vi fick vända honom runt 3 vill jag minnas.

Vi kunde inte ha sonen bakvänd i fram då la han ur växeln till N typ när jag skulle på motorvägen :)
Tack. Vändas? Hur då?
Köp en som går att vända åt båda hållen så får de själva avgöra hur de vill montera den. Jag körde bakåtvänt till 3års ålder sedan vände jag på stolen, var och en avgör hur man vill göra.
av FreddanNo1
#1242025
Derank skrev:
FreddanNo1 skrev:
frasse4 skrev:Jag skulle nog kolla på en stol som kan vändas. En del barn måste man vända tidigare ex om de blir väldigt åksjuka. Vår son fick kramp i benen när han satt bakvänd så vi fick vända honom runt 3 vill jag minnas.

Vi kunde inte ha sonen bakvänd i fram då la han ur växeln till N typ när jag skulle på motorvägen :)
Tack. Vändas? Hur då?
Köp en som går att vända åt båda hållen så får de själva avgöra hur de vill montera den. Jag körde bakåtvänt till 3års ålder sedan vände jag på stolen, var och en avgör hur man vill göra.
Bra.
Det blir en Britax vändbar. De har bra kritik i Tyskland. Tror mer på framåtvänt vid 3 år och om knappt någon körning på gammaldags landsväg.
Men om de vill så kan den ju vändas.
av LOB
#1244016
Jasså du tror att 3 år är en lämplig ålder att sitta framåt.... Tro kan du göra i kyrkan. Det finns massor av svensk och utländsk forskning som visar att det är olämpligt att barn under 4/5år sitter framåt. Se bara på statistiken av allvarligt skadade/ dödade barn 2-5 år i Sverige jämfört med på kontinenten. Skade/dödsrisken är väsentligt lägre i Sverige. För 1 åringar och 5-12 år är det nästan ingen skillnad och det beror på att i dessa åldrar sitter svenska och europeiska barn i samma typ av stol...
Användarvisningsbild
av Derank
#1244638
Nu kan dom ju välja själv hur de vill göra då han skulle köpa en stol som går att montera åt båda hållen.



Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]