Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1222765
Ingenstans här i stan är då någoydrivmezel sänkts Etanolen 10.70 kostade 10.40 innan Hvo upp 60 öre tror jag

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1223176
Jag tankade 22 öre billigare E85 nu i veckan här i Gävle. OKQ8 ska ha sänkt i hela landet.

Blir väl ännu lite billigare fram mot sommaren när andelen bensin blir mindre igen.
Användarvisningsbild
av Derank
#1223411
Självklart tankade du billigare. Det är bara här i norrland de höjde överallt
Men grattis nu tjänar du väl 2344sek under en 30års period. Är det inte så ni brukar räkna här.

Borde ju söka till superspararna ......

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1223441
Hahaha.. du gnäller när bränslepriserna går upp några ören, men kan inte se det trevliga i att de gär ner lite. Obotlig pessimist, eller bara lust att vara en nagel i ögat på alla hela tiden?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1223838
Lucif3r skrev:Varje öre billigare är välkommet. :)
Tankade i morse, 10,41 för E85, det stod 14,40 på skylten för 93 oktan. Jag körde på 98 innan så c:a 1,50 per mil billigare är det nu, det gör faktiskt 750 kr på ett år så det är ju värt besväret numera... :lol: Som jag skrivit tidigare så är det inte för att tjäna pengar jag kör på E85, men det blir roligare när man slipper betala för det :-)-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1223853
14:45 för 95, 10:19 för E85 här i byn ^^ Inte för pengarna här heller, det är sällan det faktiskt är billigare (så pass billigt som det är nu t.ex i förhållande till 95).
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1243441
Verkar som att det på riktigt har slagit igenom nu (plus att jag gissar att det är 85% inblandning nu igen efter vintern).

95 oktan kostade 15:03:-
E85 kostade 9:66:-
av Rådlös
#1243758
Här finns ett diagram som tydligt visar om det är lönsamt eller inte att tanka E85:
https://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=2&t=7440
Skrolla neråt till signaturen GL och ett inlägg från 18 04 11.
Han räknar det i procent. På så vis är det inte "dagspriset" i kronor och ören som gäller utan om det är stor eller liten vinst över eller under bensinpriset. Det tjocka strecket i mitten är bensinpriset. Sedan går det över eller under beroende på (politisk) konjunktur. Ju högre upp, destå bättre lönsamhet. Och naturligtvis det senaste datumet till höger. Som man ser, har mätningarna hållit på några år. Och för enkelhets skull, använder han bara Cirkel K (f.d Statoil) och OK-Q8's priser.

Och Gunnar Lysell är en debattör på www.etanol.nu
Det är därifrån jag har hämtat länken.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]