- mån 29 jan 2018, 21:44
#1229265
För mig är det viktigt att själv kunna läsa undersökningarna och länkarna. Detta för att bilda mig en uppfattning om det verkar vara en seriöst genomförd och på vilka grunder den är gjord. Det verkar finnas hur många som helst, och en del är beställningsjobb för att få fram vad som gynnar en själv. Men då gäller det att bägge sidor får komma till tals och inte att vissa inlägg ”försvinner”. Så känns det tyvärr inte just nu.
andersuw skrev:Det fordras väldigt speciella omständigheter för att den cykling V2G (vehicle to grid) innebär inte skall medföra en degradering av batteriets prestanda. Som framgår av mitt tidigare inlägg här är det allt annat än självklart att dessa speciella omständigheter är förenliga med önskemål om fordonens användbarhet eller elnätets krav. De olika krav som ställs är i vissa avseenden helt motstridiga. Hur man valde att prioritera mellan dessa olika krav i Nissans och Enels studie och hur det påverkade batterierna i det fallet finns det inga uppgifter om.
För mig är det viktigt att själv kunna läsa undersökningarna och länkarna. Detta för att bilda mig en uppfattning om det verkar vara en seriöst genomförd och på vilka grunder den är gjord. Det verkar finnas hur många som helst, och en del är beställningsjobb för att få fram vad som gynnar en själv. Men då gäller det att bägge sidor får komma till tals och inte att vissa inlägg ”försvinner”. Så känns det tyvärr inte just nu.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp