Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1229737
Om alla nu har tagit tre djupa andetag så kanske vi kan fortsätta diskussionen om
- BIDRAG TILL SMÅHUSÄGARE FÖR HEMMALADDARE FÖR ELBIL

Eller vad säger ni?
#1229760
Tycker jag låter bra.

Efter att ha pratat med en återförsäljare av laddare idag blev jag lite irriterad. Inte på återförsäljaren, han var också irriterad... Han hade fått nya rekommenderade utpriser från en av sina leverantörer, och information om att dom nu när det är 50% bidrag ska höja priset skapligt mycket.

Kunde man ju såklart vänta sig.. samma sak såg man ju på hantverkspriser när rot kom. :/

Hoppas inte alla gör så, finns vettiga laddare för runt 5-6000kr... Med installation och elarbete kan man med en sån komma undan på under 4000kr... om dom nu inte höjer priserna en massa. Annars blir effekten av bidraget inte så mycket att det blir billigare att skaffa laddare utan att vinstmarginalerna på laddare skjuter i höjden. :???:
#1229802
Idag är det första dagen att ansöka om statligt bidrag för hemmaladdning av elbilar och inköp av elcyklar.
Man kan få bidrag till hemmaladdare för elbilar för alla hus som man har, även till sommarstugan.

Stort intresse väntas, men "– Risken för att pengarna till Ladda hemma-stödet ska ta slut finns i princip inte."

https://www.nyteknik.se/energi/stort-in ... ng-6896132
#1268966
Håller på att titta på installation av min laddbox. Det känns lite så där att sätta den under bar himmel på väggen då den utsätts för regn och annat där. Kan sätta den under tak men då kan jag bara ladda ena bilen och den andra får man ställa lite special medans man laddar.
Hur har ni monterat era?
#1269582
Jag har i alla fall inte utnyttjat något bidrag för min laddbox på väggen.
Först så var det kampanj vid köpet så boxen ingick, sedan köpte jag säkring och kabel själv för en dryg 500-hundring samt att grannen som är elektriker kopplade in kabeln i elcentralen för några hundringar så för mig kostade det under tusenlappen.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]