Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1479935
joel80 skrev:Eller är det bara helt vanlig bitterhet/negativitet?
Kan vara att man kan sin historia, typ Northland Resources. När bidragspengarna tog slut blev det en hejdundrande konkurs.....
#1479945
Northland Resources är inte direkt jämförbara.

Northland Resources skapades med ett tanke på var järnmalmspriset skulle ligga. När sedan järnmalmspriset mer eller mindre halverades så gick det inte att bryta malm där med vinst. Nu har järnmalmspriset gått upp, och verksamheten bedrivs igen av https://www.kaunisiron.se/.

Visst kan det gå åt skogen för Northvolt också -- men sannolikheten att de drabbas av samma problem som Northland ser ut att vara låg.

Med tanke på hur VD uttrycker sig skulle jag tro att de lyckas producera några batterier innan nyår. Däremot tror jag nog att det kan ta lite tid innan volymerna ökar.
#1479972
Malmstroem skrev:Med tanke på hur VD uttrycker sig skulle jag tro att de lyckas producera några batterier innan nyår. Däremot tror jag nog att det kan ta lite tid innan volymerna ökar.
Säkerligen. Det ligger säkert schyssta bonusar bakom som motiverar till att "produktionen" startar... brukar tyvärr vara sånt som motiverar till att den typen av uttryck att "starta till varje pris"...
/M
#1480186
Malmstroem skrev: mån 20 dec 2021, 11:06 Northland Resources är inte direkt jämförbara.

Northland Resources skapades med ett tanke på var järnmalmspriset skulle ligga. När sedan järnmalmspriset mer eller mindre halverades så gick det inte att bryta malm där med vinst. Nu har järnmalmspriset gått upp, och verksamheten bedrivs igen av https://www.kaunisiron.se/.

Visst kan det gå åt skogen för Northvolt också -- men sannolikheten att de drabbas av samma problem som Northland ser ut att vara låg.

Med tanke på hur VD uttrycker sig skulle jag tro att de lyckas producera några batterier innan nyår. Däremot tror jag nog att det kan ta lite tid innan volymerna ökar.
Du tror inte tillverkningskostnaden för batterier kommer minska?

Jag tror inte någon massproduktion av saker som inte direkt är kopplade till den geografiska platsen (typ cement, järnmalm osv) kommer kunna konkurrera med Asien.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 52

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]