- tor 19 okt 2017, 18:50
#1205617
Som jag redan visat hur många gånger som helst, senast här, spelar det ingen som helst roll för nettoresultatet ifråga om utsläpp hur ren produktion av el Sverige råkar ha (däribland en stor del kärnkraft som i mina ögon och många andras ögon alls inte är ren). I produktionshänseende är Sverige en del av ett nordcentraleuropeiskt kraftnät bestående av de nordiska länderna samt Tyskland, Polen och Baltikum. Merproduktion av el i det kraftnätet blir normalt sett alltid fossil eftersom andra kraftkällor redan är tagna i anspråk. Det spelar heller ingen roll om Sverige för tillfället importerar eller exporterar el. Nettoresultatet blir alltid mer fossil produktion någonstans i det aktuella kraftnätet.
Jag vet inte vad det är livscykelanalys du syftar på men om du länkar till den berättar jag gärna på vilken/vilka punkter den resonerar fel när det gäller den miljöbelastning batteriproduktion och batteribilsdrift ger upphov till.
Jag vet inte vad det är livscykelanalys du syftar på men om du länkar till den berättar jag gärna på vilken/vilka punkter den resonerar fel när det gäller den miljöbelastning batteriproduktion och batteribilsdrift ger upphov till.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut