Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1480604
Det går inte att skylla på utländsk arbetskraft på svenska arbetsplatser.
Den som anställer eller ger uppdrag är i slutändan svensk.
Alla inblandade skall följa svensk lagstiftning.

Att dra in någon larvig syftning på ett politiskt parti som aldrig suttit i regeringen i denna tråd blir bara konstigt.

Lite som om jag nu skulle fråga denna tråd varför det är så många pedofiler i "det breda mittenpartiet".
Det hör ju liksom inte till ämnet.

Men om intresset finns att diskutera brottslighet, vilka som utför den och vilka som ansvarar för den förda politiken så kan vi kanske starta en annan tråd? Det är ett ämne jag är både intresserad av och väldigt påläst inom.
Men jag gissar att den blir nedstängd rätt snabbt då den statistiken nog inte passar detta forum.
#1480641
poseidon skrev:Det går inte att skylla på utländsk arbetskraft på svenska arbetsplatser.
Den som anställer eller ger uppdrag är i slutändan svensk.
Alla inblandade skall följa svensk lagstiftning.

Att dra in någon larvig syftning på ett politiskt parti som aldrig suttit i regeringen i denna tråd blir bara konstigt.

Lite som om jag nu skulle fråga denna tråd varför det är så många pedofiler i "det breda mittenpartiet".
Det hör ju liksom inte till ämnet.

Men om intresset finns att diskutera brottslighet, vilka som utför den och vilka som ansvarar för den förda politiken så kan vi kanske starta en annan tråd? Det är ett ämne jag är både intresserad av och väldigt påläst inom.
Men jag gissar att den blir nedstängd rätt snabbt då den statistiken nog inte passar detta forum.
Du har helt rätt, jag hamnade rejält off topic. Sorry.
#1480939
Derank skrev: ons 29 dec 2021, 18:45 Joja, dom har lyckats tillverka EN cell, men visst, det första färdiga batteriet kommer fortfarande vara klart först i feb/mars, men viist, EN cell klar iaf......
Alla måste börja med den första för att kunna göra flera...
#1485457
Med tanke på hur många som skrikit högt om smutsiga batterier från kina så finns det nog en stor marknad för batterier som kommer från länder med renare el. Eller menar du att alla som skrikit egentligen inte bryr sig och hellre sen väljer en billigare bil med kina-batterier trots att det finns bättre batterier för en liten slant till? Så skenheliga kan väl ändå inte alla elbilsklagande fossilkramare vara... eller... oh.... skit... Det är ute men Northvolt.

Vet inte vad artikeln baserar sina antaganden på dock.. alltså det går ju vansinnigt snabbt nu och det är inte bara bilmarknaden som skriker efter batterier. Tyngre transporter börjar skifta, båtar, snart flygplansmarkanden, lagring för elmarknaden samt hemmabatterier.
Det skifte vi står inför är ju skitsvårt stt förutsäga. Ingen har träffat rätt än så länge, varje år måste modellerna ritas om.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 52

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]