Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1321396
Jag hoppas det blir av pga just bonusen, och nu har de inte fått ihop 40miljarder heller, det "prutades" en del, men jag tippar på att man kommer att sälja ut delar av bolaget för att få ihop resten, för det kommer att behövas mer. så är det alltid.

Nu väntar jag bara på att det hela ska dra igång, för än är inte bygget påbörjat, men jag vet direkt det startar då vi levererar det mesta från början till slut.

För tillfället är det STN som sköter servicen där av det vi har levererat än så länge,men jag kommer förmodligen själv äka upp i ett senare skede.

Bara avvaktra och se vad som sker, bostäder och folk behövs så det skriker om det, men mycket utländsk arbetskraft kommer förmodligen att tas dit, i vanlig ordning.
#1321410
Jag träffade en kollega från Skelefteå i Väsby i Måndags och han visste inte så mycket mer än jag vet, det enda vi vet är att vi ska leverera maskiner och andra produkter under hela byggnationen. Något startdatum känner inte jag till ännu. Men ingen däruppe tvivlar på att det ska bli av iaf, så mycket kan jag säga, ortsbefolkningen är lyriska
#1322571
Läste att det handlar om rejält många människor som kommer behöva anställas framöver. Det kommer nog bli en riktig boom för hela området. Nya bostäder för inflyttande, ny infrastruktur med dagis/skolor och förhoppningsvis bättre service till hela området.
#1322626
Ja det blir nog inte det lättaste att få folk med hög utbildning att flytta till Skellefteå.

För på plats finns det nog inte många att plocka.

Utvecklingen av det hela ska iaf bli intressant.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1322630
Tror rätt många ändå kan lockas... de som har vettig utbildning men inte står ut med att betala 7 miljoner för en villa i en Stockholmsförort kanske.
Speciellt om man kan erbjuda flera olika jobb, så att även sambo/partner kan få jobb ungefär samtidigt. Ofta är det sånt som kan få folk att tveka, alltså om den ena skulle bli arbetslös ett tag vid flytt. Får hoppas dom kör lite "smart" rekrytering.

Annars får dom ta efter Elon och bygga hyper loop till Umeå och Luleå. :D
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 52
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]