Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1446726
VM är förkortning av "Virtual Machine". Enkelt förklarat så möjliggör det att köra olika operativsystem(OS) oberoende av vad som faktiskt används på datorn, och helt isolerat från datorns OS.
Nackdelen(?) är att datorn, enkelt förklarat, kör 2 OS på samma gång, och därmed blir det "dubbel belastning" på datorn. Men man kör i regel inte en VM 24/7, så det är tämligen orelevant. Man kan dessutom ställa in hur mycket resurser VM-OS'et ska få tillgång till. Men likväl kräver det mer resurser totalt. Jag rekommenderar minst 8GB RAM varav minst 4GB tilldelat VM-OS'et, men ju mer desto bättre.

Det finns några olika VM-programvaror, ett populärt och mitt personliga val är VMware.

zip-filer extraherar du med lämpligt program, t ex 7zip eller winrar. Räcker med att extrahera en utav dom, förslagsvis "part 1". Programmen är smarta nog att gå över till nästa fil när den är klar med första filen(det finns en teknisk anledning till detta, men det är rätt mycket överkurs ;) ).
#1449099
Det är uppenbart att många fått VIDA att fungera på lite olika sätt. Det känns lite som att det beror på var man fått mjukvara ifrån.
Min lappis är en Win7 Pro 64 bit, och kommer förbli en VIDA dator.
#1554561
Hej. Jag hoppas att detta är rätt ställe o skriva på. Jag undrar bara vart man kan få tag på mjukvaran till vida 2014 D digitalt.
Någon som har någon länk eller någon fil så får ni gärna dela med er. Tack i förhand.

Moderator får ta bort om detta inte passar.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]