Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1126732
Enligt uppgift från säljaren har den DiCE jag just köpt den Bluetoothenhet jag länkar till nedan. Det är med all sannolikhet samma enhet som sitter i Volvos original-DiCE (och kan vara märkt antingen Ezurio eller Laird; Laird köpte Ezurio 2008). Räckvidd vid fri sikt är upp till 300 m.

http://www.lairdtech.com/products/trblu23-00200
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av oktan
#1126774
johnnype skrev:
oktan skrev:Köpte min från Ali. ...
Fast din länk var ett utan bluetooth, ville se en bild på bluetooth enheten... att den verkligen sitter där!
Jaja! Jag får väl göra all sökning åt dig då. Varför tvivla på att den har BT undrar jag, Då deras beskrivningar stämmer till punkt och pricka. På min egen funkar BT vart fall. https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... 1d2b0ec7c4
av andersuw
#1126778
Den du länkade till ser inte ut att ha Bluetooth av bilderna på kretskortet att döma. Och att det finns en LED för Bluetooth, vilket framgår av annonsen, betyder förstås inte att det faktiskt finns en Bluetoothenhet.

Så här ser kretskortet ut på en Volvo original-DiCE där det dotterkort som är märkt EZURiO är Bluetoothenheten. Med all sannolikhet ser det likartat ut på den DiCE med Bluetooth jag just köpt.

EDIT: Vet nu också att det är samma BT-modul i den DiCE med BT som jag köpt som i en original-DiCE, det vill säga Laird/Ezurio TRBLU23-00200. Se här för närmare info. Alltså bör kretskortet på min ha väsentligen samma utseende som det på bilden nedan med undantag för att hållaren för SD-kort (den ganska stora stålblanka delen till vänster i bild) saknas på min.
Volvo Original DiCE Small.jpg
Volvo Original DiCE Small.jpg (158.98 KiB) Visad 3615 gånger
Bilden hämtad från:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 9&start=90
Senast redigerad av 6 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av johnnype
#1126788
oktan skrev:
johnnype skrev:
oktan skrev:Köpte min från Ali. ...
Fast din länk var ett utan bluetooth, ville se en bild på bluetooth enheten... att den verkligen sitter där!
Jaja! Jag får väl göra all sökning åt dig då. Varför tvivla på att den har BT undrar jag, Då deras beskrivningar stämmer till punkt och pricka. På min egen funkar BT vart fall. https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... 1d2b0ec7c4
Det står i texten men bilden visar som sagt ett kretskort utan BT dessvärre! Vilket var vad jag efterfrågade!
Användarvisningsbild
av PLA
#1130216
Innan du installerar 2014, se till att din dator har ett uppdaterat virusskydd. Jag ville uppdatera min Vida, och där var många gratis uppdateringar att få hos dom kinesiska säljare. Men mitt virusskydd förlorade nästan rösten av alla varningar, och det lyckades inte att hitta ett rent program.
Inget är billigt eller gratis utan anledning, och det kan bli en kostsam installation.
av andersuw
#1130226
_FrEdRiK_ skrev:Tysken verkar ha slut på sina just nu, har ej hittat någon likvärdig av den kvalitén. Någon annan som vet?
Någon tysk säljare har jag inte sett till, i alla fall inte i den här tråden. Om du menar den säljare från Litauen på ebay som jag länkade till föreslår jag att du skickar ett meddelande till honom via ebay. I vissa fall handlar det bara om att han inte hunnit uppdatera annonsen för att visa att han har fler att sälja.
#1130261
andersuw skrev:
_FrEdRiK_ skrev:Tysken verkar ha slut på sina just nu, har ej hittat någon likvärdig av den kvalitén. Någon annan som vet?
Någon tysk säljare har jag inte sett till, i alla fall inte i den här tråden. Om du menar den säljare från Litauen på ebay som jag länkade till föreslår jag att du skickar ett meddelande till honom via ebay. I vissa fall handlar det bara om att han inte hunnit uppdatera annonsen för att visa att han har fler att sälja.

Tack, jag var lite slarvig att kolla vart han kom ifrån. Ett medelande är skickat.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.