Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av audiman
#1126230
Hallå!
Har fått pensionera min gamla 850. Köpte mej en V70t5 -02 istället. Så nu vill jag skaffa mej ett 2014D.
Hade läst den där minirecensionen på typ 240 sidor, här på forumet. Å där rekommenderades att man skulle köpa från en kille på Ebay. Tror att han är från Litauen eller så. klickade in på den länken för att se att den var slutsåld. Det som verkade bra med just att handla av honom var att hans skulle fungera med Win10 och hade han bara positiva omdömen. Så det blev lite surt, nu när jag fått tummen ur...
Nu är det så, att jag köper hellre 1 som är bra än 2 som är dåliga. Det får helt enkelt kosta lite extra, isf.
Är det någon här som har bra erfarenheter från något ställe som man kan köpa från?
Det står inte och faller på om det inte går bra med Win10, men helst.
Annars blir det att köpa en gammal laptop och rensa för att sedan lägga in någon bra version av Win7.
MVH
#1126245
Jag har köpt av den kille från Litauen du talar om och även rekommenderat honom till andra. Nu verkar han tyvärr ha sålt slut (åtminstone för tillfället, han kanske bara har temporära problem att få tag på fler). Men han säljer fortfarande samma sak fast med Bluetoothkoppling mellan DICE och dator (precis som de original-DICE Volvoverkstäderna använder):

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

Lite dyrare än den utan Bluetooth men Bluetoothen kanske kan vara värd de extra slantarna.

EDIT: Versionen utan Bluetooth är nu åter tillgänglig. Se här:

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
#1126262
Jag har en vida 2014A på cd skiva och på USB minne med dice som jag kan tänkas sälja då jag byter in min Volvo om ca 10dagar. Skicka PM om du är intresserad :-)
av audiman
#1126285
andersuw:
Ok, tackar! Ser att den har både usb och bt. Lite overkill för mej då jag inte har bt på min dator.
Den var ju rätt dyr oxå... Men jag får kanske stå för vad jag skrev innan, hehe
Funkar hans utrustning bra annars? Typ klockrent, alltså?
#1126304
Jag köpte själv just ett ex av varianten med Bluetooth. Så nu kan du om du vill få köpa av mig vad jag redan tidigare hade, det vill säga versionen utan Bluetooth. PM:a mig om du är intresserad. Och ja, den har funkat klockrent för mig, både vad hårdvara och mjukvara beträffar. Inga problem att köra VIDA under Windows 10 heller, i alla fall inte när den körs i en virtuell maskin vilket är fallet i den installation man får från den här killen.
Användarvisningsbild
av johnnype
#1126632
andersuw skrev:Jag köpte själv just ett ex av varianten med Bluetooth.
Vart/Vilken köpte du av? Jag har försökt hitta en bild på hur det ser ut inuti en DiCE med bluetooth från "fastlandet" men inte lyckats hitta.
av andersuw
#1126687
Jag köpte från den källa jag länkade till längre upp i tråden. Finns dock ingen bild på kretskortet i den annonsen.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]