Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1084022
Schmoyoho skrev:Angående ambassadbilen, har den inga svenska plåtar? Biluppgifter fick ingen träff på DY007B iallafall. Eller är det namibianska plåtar? Blåa skyltar är väl att det är en diplomatbil, right?
"DY007B" Det är ambassadplåtar ja, ibland ser man de köra dom f-n, föraren har ju oftast juridisk immunitet :) Bilen finns i alla fall att söka på transportstyrelsen fråga på annat fordon

"De första två bokstäverna anger vilken beskickning (vilket lands ambassad) som bilen tillhör, de tre följande siffrorna är ett löpnummer, och den sista bokstaven anger vilken position bilens ägare har på ambassaden (el. likn)."

Den sista bokstaven på skylten anger bilinnehavarens diplomatiska status enligt följande lista:

A Beskickningschef
B Ambassad
C Diplomat
D Administrativ/teknisk tjänsteman
E Karriärkonsulat
F Karriärkonsul
G Konsulattjänsteman
H Internationell organisation
I Tjänsteman vid internationell organisation
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1090920
Ja det var en hel del för en 2 år gammal XC60.
Nu är detta visserligen en D5, men om man nöjer sig med en D4 AWD så kan du få en ny Summum Classic med något extra för under 350 idag tror jag.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1090955
XC60 håller ett sjukt andrahandsvärde, många gånger (likt detta fall) är det helt orimligt. Den där verkar inte ha supermycket utrustning baserat på antalet tomma knappar på mittkonsolen.

Här har vi en D4 AWD Classic summum, inga rabatter, inga extra tillval.
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
#1092084
Många må tycka mina fälgar är fula men de där kan det bara vara en handfull i hela världen som gillar. Hujedamig.
Användarvisningsbild
av snepo
#1092099
grillchips skrev:Många må tycka mina fälgar är fula men de där kan det bara vara en handfull i hela världen som gillar. Hujedamig.
Priset är inte det lite väl häftigt,över en miljon. Vad kostar en ny??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.