Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1079479
Mikeys skrev:
DayDreamer skrev:Denna känns ju väldigt lockande och seriöst skriven :roll:
https://www.blocket.se/varmland/Volvo_s ... m?ca=7&w=1

Klipper också in texten.

28 000 mil .

Skattad och besiktad

Nya sommardäck
Han har ju i alla fall satt in miltalet, hur mycket kan man kräva egentligen? :lol:

Denna säljare har dock inte ens skrivit miltalet, eller uppgett någon telefon för den delen...
Blocket

Och så kan jag lägga in hela annonstexten också, den var ju inte så lång...

Sälier sabb

Fins 2 nya vinter däck och 2 nya sommar däck säljer så fort sam möjlig
haha ja den var bra :lol:

Nu finns inte den blocket annonsen kvar som fanns förra veckan men den var en riktig höjdare kommer till och med ihåg allt som var skrivit.

Bilen var en S70 med endast en bild :| plus att dom ville ha 15000 kr för den.
Så här hade dom skrivet

Besiktigad.

Det var allt som var skrivet :lol: :lol: man kan ju inte ha något behov eller bråttom att bli av med bilen för vem nappar på en sådan annons?
Användarvisningsbild
av Pickadoll
#1079489
DayDreamer skrev:
Han har ju i alla fall satt in miltalet, hur mycket kan man kräva egentligen? :lol:

Denna säljare har dock inte ens skrivit miltalet, eller uppgett någon telefon för den delen...
Blocket

Och så kan jag lägga in hela annonstexten också, den var ju inte så lång...

Sälier sabb

Fins 2 nya vinter däck och 2 nya sommar däck säljer så fort sam möjlig
Står 1500-2000 mil i annonsen, har gått 20600 mil. Varför har man vikt upp vindrutetorkarna? Sen en jäkla massa ombesiktningar dom senaste åren men avställd nu. Bara 4st ägare sen -99 :-)-)
av Yaniz
#1079708
Vill minnas en annons på blocket för något år sedan. Efter texten med en allmän beskrivning av fordonet kom slutklämmen:

Måste ses! Säljes till den som köper först!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1079732
Haha ja det är mycket skrivet på blocket i annonserna som man skrattar åt var en sådan för ett antal år sedan ska se om jag kommer i håg den rätt.

Så här var den beskriven, Motorn växlarfint och växellådan går bra :roll: ?:-/
av Mikeys
#1079749
En annan annons, vi ser nog alla olika på vad nyskick är. :D

Det var alltså såhär den såg ut från fabrik, med t.ex. all rost runt hjulhusen?
Blocket
av kebabpizza
#1079760
Mikeys skrev:En annan annons, vi ser nog alla olika på vad nyskick är. :D

Det var alltså såhär den såg ut från fabrik, med t.ex. all rost runt hjulhusen?
Blocket
Säljaren försöker nog vara lite ironisk(?) skulle jag tro, men med tanke på hur rostkänsliga dessa var (vi hade en likadan i familjen, köptes ny 1988, 4 år senare hade rosten härjat ordentligt i skärmkanterna bak) så ser detta exemplar ut att vara i relativt gott skick.
av llesrof
#1079778
kebabpizza skrev:
Mikeys skrev:En annan annons, vi ser nog alla olika på vad nyskick är. :D

Det var alltså såhär den såg ut från fabrik, med t.ex. all rost runt hjulhusen?
Blocket
Säljaren försöker nog vara lite ironisk(?) skulle jag tro, men med tanke på hur rostkänsliga dessa var (vi hade en likadan i familjen, köptes ny 1988, 4 år senare hade rosten härjat ordentligt i skärmkanterna bak) så ser detta exemplar ut att vara i relativt gott skick.
Precis. Med tanke på hur ofattbart snabbt och effektivt denna modell rostade precis överallt så får man nog anse att detta exemplar är i nyskick. I början på 90-talet fick vi in en Camry V6 -88 för sanering. Bilen hade stått i ett garage som hade brunnit så bilen var rökskadad. Brandrök innehåller en massa saker, inte minst svavelsyra berättade skaderegleraren. Det gjorde nog underverk för den bilen. Stackars den bilägaren.
Användarvisningsbild
av sthlm
#1079985
Har hjälpt en polare att kolla på bil och man undrar ju hur folk är funtade.
När man lägger tid och energi på att hitta pärlan som i telefon är "100% rostfri och i mint condition sånär som ett skrap i plasten bak" och kommer fram till en bil som är krockad i alla hörn, buckla i taket och sönderskuren (!) inredning.
- Jag hade ingen bild så jag tog en från nätet...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54
Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)