Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1078994
Fins ju en Dagens Blocket på mc forumet så varför inte en för bilar på ett bil forum när en del faktiskt är riktigt underhållande.

Här är en bil som är bra för folk som aldrig kör fel pga trasig back i automatlådan.Hur han ska komma från parkeringen eftersom han måste backa framkommer inte i annonsen. :D

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... =23_11&w=3

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1079141
Det är nog ett hål i golvet som man vackert får sticka ner fötterna i och försöka att få bilen i rullning bakåt :lol:
Användarvisningsbild
av Pickadoll
#1079284
http://www.blocket.se/vi/66911011.htm

Denna är bra, klipper in texten.

Alfa Romeo 159 2,4 jtdm q4 210 hk
Snygg och välutrustad Italienare, ser ut som ett riktigt kap vid en visuell kontroll. Men tyvärr så är det ju så som de säger, att det är insidan som räknas. Där är det lite sämre ställt.
Jag har ägt bilen i lite mindre än två år, ungefär halva tiden har jag brukat den som bil, den andra delen har jag använt den som ett tvåeggat verktyg skulle man kunna säga. Den ena sidan kan man använda till att ge mekaniker blodiga fingrar och vredesutbrott, den andra sidan kan man med fördel använda som spade för att gräva djupa hål i sin privatekonomi. Som verktyg anser jag att den håller en mycket hög kvalite, som bil inte riktigt lika bra.
Exempel på saker som jag har bytt är kamrem, det är värt att nämna eftersom det kräver att man lyfter ur motorn till en kostnad av 16500 kronor. Hjullagren fram är nya, vinterdäcken på snygga 17 orginalfälgar är nya (dubbade Nokian). Ett styrdon till xenonljusen är nytt (dyrt såklart). Två spridare, en kamaxellägesgivare samt en map-sensor är nya. Dessa delar är ju bara standardprylar från tillverkare som tex Bosch, därför kostar nog inte dessa delar sammanräknat mer än 12-13000 kronor. Värre var det när generatorn havererade, kommer inte ihåg exakt vad en ny kostade, men tror att Mekonomen ville ha runt 9500 kronor. Vid det här laget var min ekonomi ansträngd så jag bestämde mig för att byta den själv. Hur tror ni att det gick? Trots att det var trångt så fick jag till sist lös generatorn, den gick dock inte att få ut ur motorrummet efterson resten av bilen är byggd runt generatorn. Slutade på verkstad där man fick ta den nedåt efter att ha tömt hela ac-systemet på köldmedium och demonterat ac-kompressorn. Så det blev en ac-service samtidigt och ytterligare ett hål i plånboken. Det här är bara några saker, tror att den har kostat mellan 40 och 50000 kronor i service och underhåll under drygt ett år och drygt 1000 körda mil.
Så är den i toppskick nu då? Svar nej. Motorlampan började lysa och bilen gick sämre och sämre. En felkodsavläsning säger att spridare 1 är trasig och att partikelfiltret är igensatt. Dom som begriper sig på bilar (inte Alfor för dom begriper sig ingen på) säger att felen troligen hör ihop, men att båda sakerna kommer att måste bytas. Dom har säkert rätt, jag har ingen lust att försöka laga den, jag vet att om jag gör det så pajar något annat inom dom närmsta 10 milen, det är liksom ingen mening. Jag har köpt en ny bil av ett annat märke. Jag anser inte att bilen är värd en enda krona, däremot så vet jag att världen är full av optimister (jag var en av dom fram tills för drygt ett år sen), därför tror jag att jag kan få en slant för den ändå. Jag vill att du som köper bilen betalar iaf 40000 kronor. Kan du inte betala den summan så har du inte råd att köra den ändå.
Just det! Måste ju skriva något positivt också, annars blir jag ju aldrig av med den. Den är svensksåld. Det betyder ju som alla vet egentligen inte ett skit. Trots det har ordet svensksåld fått en positiv klang i folkmun.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1079445
Lucif3r skrev:15lök för en bil utan info som gått 28k.. Import är det tydligen också med tanke på i trafik-datumet...
Vetefan om jag ens skulle få 15 för min T5a, som gått under 25k :roll:
Hm över 10000 borde du iaf få, jag är totalt kass på att värdera bilar om jag skulle sälja min nu (Vilket jag absolut inte ska) så skulle jag nog begära mellan 15000-20000kr. Av största anledningar att jag kollar blocket är för att se alla dessa annonser som är mer eller mindre skratt retande ibland :)
av Mikeys
#1079470
DayDreamer skrev:Denna känns ju väldigt lockande och seriöst skriven :roll:
https://www.blocket.se/varmland/Volvo_s ... m?ca=7&w=1

Klipper också in texten.

28 000 mil .

Skattad och besiktad

Nya sommardäck
Han har ju i alla fall satt in miltalet, hur mycket kan man kräva egentligen? :lol:

Denna säljare har dock inte ens skrivit miltalet, eller uppgett någon telefon för den delen...
Blocket

Och så kan jag lägga in hela annonstexten också, den var ju inte så lång...

Sälier sabb

Fins 2 nya vinter däck och 2 nya sommar däck säljer så fort sam möjlig
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]