Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1435057
mattiasv60 skrev:Nyservad inkl byte bromsar runt om 210122
Joo, bytt bromsklossar kan det säkert vara gjort. Men problemet med rostiga skivor och nya bromsklossar är ju att klossarna anpassar sig efter skivan och inte tvärt om.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1435061
Visst är det så... Det är inte säkert att slipytan på beläggen är helt plan heller, vilket skulle kunna förklara varför rosten är borta på en del av anliggningsytan av bromsskivan... Det har helt enkelt inte bromsats tillräckligt mycket för att hela klossen ska ha slipat in sig(och indirekt slipat bort rosten) mot skivan.

... Eller så är det ju fullt möjligt att dom ljuger och inte ett skit har bytts på bromsarna... Skulle ju inte vara första gången, och knappast sista heller...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1435163
@fjohan82, Men jösses, det där kan väl ingen gå på ändå? Eller ja, jo det är det säkert... :-/

RSR276 RSR 276 https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/RSR276
av Libbe
#1435202
Samma firma sålde en Låg milad 240!

Gör väl inget annat springer på dödsbon åh Bil Auktioner.......

Nutidens "Hästhandlare" :-D :-D
av Lövet
#1435606
Fina men så fort man börjar använda dem så blir det en ordentlig värdeminskning ju. Och att bara köra på söndagar känns de inte tillräckligt speciella för?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1436269
Så sant!
Nej inte för min del, skulle varit om det var någon mer speciell modell/upplaga.
Jag hade faktiskt en Omega 2,6 med rak 6a (MY91) som förstabil för 20 år sen.
Rejält baksäte, sköna stolar fram och härligt motorljud. Vinge på bakluckan och sportavgassystem dessutom, riktigt komfortabel för sin tid. :-)
Att den sen drack rejält med soppa och borde varit en Lotus Omega istället är en annan sak... :P
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen