Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av EnAudi
#1078130
Hej. Med Audi så kan man enkelt kolla vilken utrustning en bil har på auditillbehor.se, med hjälp av regnumret. Undrar om det finns något liknande med Volvo. Skriva in regnummer för att se vad för grejer bilen hade vid köpet?
av andersuw
#1078155
Du kan göra som Richard säger. Dock förutsätter den tjänsten egentligen att du äger bilen, kanske också att den faktiska nuvarande ägaren är en bilhandlare. Och den ligger sedan kvar som "din" i Min Volvo till någon annan än en handlare köper den.

Kanske kan du få specen från en Volvo ÅF om du vänder dig dit. Men ett smidigare och inte alltför dyrbart alternativ är det här:

https://www.partslink24.com/partslink24/user/login.do

Om du där matar in chassinumret som du kan få via fordonsregistret

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

får du en synnerligen komplett spec på bilen som den såg ut från fabrik (runt 20 sidor). Detta funkar bra på senare årsmodeller men går man tillräckligt långt tillbaka i tiden funkar det inte. Kostar lite pengar (ca 125 kr för ett 24-timmars abonnemang) men det kan det kanske vara värt.
av Lövet
#1078156
Sist jag reggade en bil på Min Volvo så ägde jag den inte, gick bra ändå. Det ligger också fortfarande kvar Volvobilar där som jag inte äger. Jag skulle testa det först.
av ulflun
#1496362
Skulle vilja väcka denna tråd till liv igen. "Tjänsten Min Volvo har upphört. Vi samlar istället fler smarta tjänster på ett och samma ställe – Volvo Cars app."

I appen går det inte att se någon utrustning. Är enda sättet att kontakta Volvo/en återförsäljare för att få ut vilken utrustning bilen levererades med? :-/
Användarvisningsbild
av madnez
#1497337
Fick svar från deras support där jag frågade vart jag kan hitta utrustningslista till vår gamla v50:

"Det går dessvärre inte på någon hemsida längre. Däremot kan du maila ditt regsitreringsnummer och "önskar utrustningslista" till [email protected], så fixar vi en till dig. 😃"

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]