Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Eloo
Hej på er.
Fick min Vida idag som jag beställt, När jag ska installera avbryts installationen med text: "One or more of the computers komponents does not fulfill Vida´s requirements.
Har installerat windows 7. Det står ju inte vad som ska till...
Tackar på förhand

Mvh. OJJ
Senast redigerad av 1 Eloo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
Brukar finna en Readme på varje CD/DVD som beskriver EXAKT vilka krav
som skall till för att få det att funka.
sedan finns det redan en tråd modell JÄTTE.....och din tråd bör läggas i annan kategori.
:-)
av andersuw
Vill minnas att de senast tillgängliga versionerna av VIDA kräver Windows 7 Professional eller bättre. Sedan verkar det upplagt för bekymmer om man vill installera VIDA i något annat än en virtuell maskin om datorn inte är avsedd att enbart användas för VIDA. Efter vad jag förstått är programmet väldigt känsligt för vad som i övrigt finns installerat på datorn.
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag hade samma problem som du när jag försökte installera det på en WIN 10 maskin . Fick samma felsvar som du.
installerade VIDA på en Win 7 Enterprise . Kör inget annat på den . Då fungerar det bra.
Som föregående skrev så kolla CD skivan det brukar fina en Readme
av Schmoyoho
Står det inte vilka krav den tycker datorn inte uppfyller? Jag hade en del problem att få det att funka på min dedikerade Windows 7-installation. Minns inte om det fanns någon knapp som visade mer info eller om det fanns någon loggfil att gräva upp...
av Alexas
Eloo, var beställde du det ifrån?

Jag beställde VIDA (DICE) i helgen från aliexpress och affären Shenzhen Kingbolen. Har mycket bra omdömen. Har redan sedan tidigare tankat hem 2014D men ville kunna läsa bilen också.

Jag installerade 2014D utan konstigheter på Win 7 professional. Du ska ha 30 GB på hårddisken, 3 GB ram och IE 9 för att det ska fungera. Därtill kan det vara bra att nämna att installationen kan fallera på mjukvarurelaterade saker som är svårare att hitta. Lättast är att börja med en helt fräsch kopia av operativsystemet, om hårdvaran är som den ska.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Eloo
Hej.
Tack för svaren, det som kommer upp är bara denna text jag skrev. Har dock inte pro. kan ju vara det då. Tydligen måste man ha winXP för att köra virtual maskin eller är jag fel ute? Har inte någon readme fil på CD´n. Var kan man tanka ner från nätet?
Mvh OJJ
av Alexas
Först måste vi veta vilken version du har fått. 2012D ska installerad på Win XP och 2014D ska installeras på Win 7 pro. Det är de jag känner till.

Virtuell maskin kan du köra på vilken PC/Mac som helst. Ladda hem VirtualBox och installera valfritt operativsystem. Risken finns dock att du inte får VIDA eller läsaren till att lira. Eventuella saker som kan gå fel är många fler på en virtuell maskin än en direktinstallation. Men prova. Har du tur så funkar det :D

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av daSea
Du kan köra dubbla operativsystem på din dator, men då behöver du partitionera hårddisken alternativt köra med olika hårddiskar och sedan installera t.ex. Win 7 Professional på den ena och sedan Win 10 på den andra. Du kan sedan lägga upp att du får välja vilket operativsystem du vill använda när datorn startas (eller en timer på t.ex. 5 sekunder innan Win 10 startas). Så gjorde jag. Kör Win 7 med Vida på en mindre SSD och Win 10 på min större SSD för alla andra program och spel osv. Funkar bra, men ville minnas att det var en del pill innan installationen lyckades. Läs mer på Microsofts sidor om hur du installerar dubbla operativsystem.
av Eloo
Tack för hjälpen.
Har 2014D så jag köper Win 7 Pro o hoppas allt går vägen
Tack för ni tog eran tid!
mvh OJJ

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det