Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1047902
Jag har handlat från de tyska bildreservdelssidorna och har reagerat på att de byter ut produkter som jag har valt mot märket: STARK, detta också utan att varken höra av sig på mail eller något, utan de byter bara produkten jag valt ex Delphi och skickar istället STARK.

Första gången det hände så tänkte jag inte så mycket på det förutom att jag gick in och kollade på deras hemsida och såg att STARK var dyrare än de jag beställt och tänkte att ja då är de väl minst lika bra.
Men när det hände fler gånger började jag forska om märket och det finns inte mycket information om Stark Professional Line som det står på kartongen och reservdelarna.
Kan det var så att de sätter ett högre pris på märket för att man ska tro att det är lika bra eller bättre än det man först beställt?
Eller är det ett kvalitetsmärke?

Har någon mer råkat ut för detta?
Lämnade du tillbaka/klaga eller körde på med STARK?
Vad tycker du om kvalitén på märket?


De produkter jag har fått med märket STARK har fungerat bra eller Okej, svårt dock att säga om de är bättre eller sämre än andra märken.

/// Waiz
#1047903
Waizguy skrev:Kan det var så att de sätter ett högre pris på märket för att man ska tro att det är lika bra eller bättre än det man först beställt?

Givetvis. Så är det med typ alla produkter(ja, även volvo "orginal")...
Samma saker, olika märken och kartonger, och annat pris. I slutändan kommer dom säkerligen från samma fabrik, samma produktband osv osv.
#1047904
Lucif3r skrev: Givetvis. Så är det med typ alla produkter(ja, även volvo "orginal")...
Samma saker, olika märken och kartonger, och annat pris. I slutändan kommer dom säkerligen från samma fabrik, samma produktband osv osv.
Att mycket är från samma ställe med olika logos det kan jag köpa men om du beställer volvo orginal tändstift med fullpris på ex. skruvat så förväntar man ju sig inte att de skickar Beru stift utan att tala om det för dig även om Beru skulle kosta dubbelt så mycket :???:
Nu har detta inte hänt på skruvat men det var så de skedde med STARK...fast jag beställde andra märken.
#1048135
TommyP86 skrev:Var beställer du?

Företaget har många hemsidor på svenska slutar ofta på Online eller 24, de har dessutom sidor på de flesta europeiska språk och slutar då på 24.dk, online24.co.uk, online.no osv men är allt från samma företag.
När man googlar kan man tro att STARK säljs på flera butiker men alla sidor kommer som sagt troligen från samma företag.

Här är från ett brittiskt Opel forum där någon köpt Metzger, delphi osv men fått STARK utan att höra med köparen om det är OK.
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... ts.430364/

Känns konstigt att man gör så.
#1048190
Jag har beställt ett hundrstal ggr från bildelaronline24.se utan att de "bara" ändrat på eget initiativ. Nån gång har de ringt och berättat att delen jag beställt är slut, och erbjudit mej alternativ. Detta, till skillnad mot mister-auto som är helt hopplösa och bara restar saker utan notering (så det saknas när det till slut dyker upp ett paket)

Låter mycket konstigt, och avlägset från mins erfarenheter, att de skulle göra så.
#1048194
Har handlat från den sidan och dess systersidor.
Senaste köpen blev såhär, där 4e är det senaste köpet.
1 - Allt i beställningen OK
2. Beställde bromsbelägg NK fick STARK, resten av ordern OK
3 - Allt i beställningen OK
4. Beställde NK bromsbackar fick STARK, beställde NK bromsbelägg fick STARK, beställde Mapco luftfilter fick STARK. Resten av ordern OK.

Om det fanns mer info om STARK skulle det underlätta men är än så länge nöjd med produkten.
#1054380
Fick 4st artiklar utbytta mot STARK igen vid en ny beställning så denna gång tog jag tag i att kontakta dom, bildelar24, reservdelar24 ja samma företag med många namn.
Jag frågade varför de bytte ut mina varor och fick till svar att de gjorde det för att de varor jag beställt var slut. Jag frågade då om hur man ska göra för att få sakerna som man beställt, de svarade då att man måste säga till i förväg om man inte vill riskera att få varorna utbytt. Frågade om det då även gällde dyrare märken och fick till svar att bäst är att höra av sig för att vara säker.

Så så kan det vara.
#1054406
STARK är vad jag förstår deras eget märke och de lär ha klart högre marginal på de produkterna än OEM varorna. Ganska fult beteende faktiskt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]