Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1056523
Gjorde en beställning förra helgen och fick erbjudande om att byta allt mot Stark och få typ rabatt eller vad dom susade om. Gjorde det dock inte, utan tog en helt vanlig beställning med blandade märken och utan "expertkontrollen" och utan "säkert köp"

Allt var även grönmarkerat (skickas inom 1-2 dagar)
Det var i söndags, det är inte ens skickat än......blivit långsammare och långsammare med tiden, men sen det började stå Autodoc istället för pkwteile på kartongerna är det katastrof. Om det inte vore för att mister-auto är så dåliga på allt hade jag gett upp för länge sen...
#1056565
Att sälja med hjälp av ett varumärke och leverera ett annat är bedrägeri.
Köp Levi´s jeans men få levererat Frisco (en skillnad på 1000 sek).
Därmed inte sagt att det är ett sämre val, möjligt att Frisco håller bättre.

Det finns väl snart inga delar som inte tillverkas i Turkiet längre.
Alla stora Italienska, Franska och Tyska producenter har ju sina fabriker där.
Tycker nog alla gnäller om allt så det är svårt att se en röd tråd i reservdelssnåret även om det säkert finns olikheter ibland.

Det finns problem med piratdelar och jag har själv upplevt det.Biltemas handbromsbackar är ett av de värsta exemplen jag kommer på.
Men det är nog inte så pass stor skillnad som vil luras att tro (sett till pris).
Om en Biltema länkarm håller 20.000 mil och Volvos byttes efter 2.000 så skulle ändå Biltemas vara sämre enligt majoriteten.
#1058642
sthlm skrev:Att sälja med hjälp av ett varumärke och leverera ett annat är bedrägeri.
Köp Levi´s jeans men få levererat Frisco (en skillnad på 1000 sek).
Därmed inte sagt att det är ett sämre val, möjligt att Frisco håller bättre.
Nu kan jag inget om Jeans på de viset men jag antar att Frisco är någon form av bra märke? eller är det sämre?
Det konstiga här är snarare att de byter ut ett etablerat märke mot ett okänt märke och utan att fråga om det är ok.
Nu finns det snålt med information om just STARK, så i jeans världen kanske det liknas vid att beställa/betala för Levi's men får H&M's egna märke.
TommyP86 skrev:Gjorde en beställning förra helgen och fick erbjudande om att byta allt mot Stark och få typ rabatt eller vad dom susade om. Gjorde det dock inte, utan tog en helt vanlig beställning med blandade märken och utan "expertkontrollen" och utan "säkert köp"

Allt var även grönmarkerat (skickas inom 1-2 dagar)
Det var i söndags, det är inte ens skickat än......blivit långsammare och långsammare med tiden, men sen det började stå Autodoc istället för pkwteile på kartongerna är det katastrof. Om det inte vore för att mister-auto är så dåliga på allt hade jag gett upp för länge sen...
Tråkigt att det har blivit så, sidorna har innan fungerat utmärkt att beställa ifrån.
Men det finns fler reservdelsåterförsäljare i EU b.la autopartsmarket.eu, har du någon erfarenhet av det företaget?

/// Waiz
#1121992
Så hände det igen med utbytt del...
Efter att fått en del utbytt till vad som förmodligen är deras egna märke så startades en diskussion med dom på chatt. Fick då höra att dom skulle lägga in i deras program att delarna till mig inte fick bytas ut utan mitt samtycke. Konstigt att man ens har ett sådant system.

Så googlade lite i ämnet och fick upp denna tråd; http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=293423
Ska man tro skribenten på sid 3 så har de alltså ett s.k "Auto replacement" system som automatiskt byter ut delar i ordern som inte finns i lager. Det kan tydligen också sättas på "Off" för den som vill ha det som beställs och inte få det utbytt mot okänt märke.
#1121998
TommyP86 skrev:Yes, förr fick man frågan vid utcheckning. De gör det dock enbart på billigare delar som NK, Mapco etc, du får inte en stark-del om du beställer Brembo.
Då har tydligen Zimmermann, metzger , sachs m.f blivit "billiga märken". Kolla trådstarten i länken jag skickade.
Det har inte förfrågats något om att få delar utbytt vid utcheckning någonsin när jag har beställt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]