Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jallemet
#1471848

gubbstrutt skrev:
Det finns egentligen bara en enda sanning bränslet är för dyrt hur man än väljer lägga upp det.
Pengarna ska ner i den botten lösa skattkistan helt enkelt. Det är det jag förstår när jag står vid pumpen.
Jag undrar hur "dyrt" det verkligen är när bensinupproret 2.0 åker i bilkortege?!
Kanske varit bättre att cykla eller gå, ska det nu markeras kanske det är bäst att inte tanka men vad vet jag.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1471980
Jo du kanske skulle fråga dem om den saken istället för mig@Jallemet, .
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1472006
gubbstrutt skrev:Jo du kanske skulle fråga dem om den saken istället för mig@Jallemet, .
Absolut.

Svensken är lite för "nöjd" tror jag, jag får tipsa om en fransk variant där dom kan parkera i valfri cirkulationsplats och ta en fika.



Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1472050
Jag skulle gärna vilja medverka då . Det vore en ära för mig.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1472101

Lucif3r skrev:
... Fast, det är ju precis det dom "vill"... Det skulle bara styrka deras agenda att skatta ihjäl folk fungerar... :bored:

Känns kontraproduktivt, och inte helt genomtänkt av demonstranterna.

Blockera vägar, bussdepåer, järnvägsstationer, det kan bilarna användas till.

Staten skiter i det andra, så länge det inte blir ett problem för övriga samhället.

"bara demonstrera lite lagom"

Det säljs så ofantliga mängder drivmedel, lantbrukare, skogsbönder och åkerier tankar tiotusentals liter varje dygn.

Ska det ha någon effekt så måste man offra något.

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1472379
1 Liter Etanol kostar idag 17.08 :bored:.
Ett bränsle som jag personligen inte gillar. Men det är för dyrt i alla fall och det blir jag förbannad på exakt som med bensin o diesel. De skall driva in pengarna. Skatt på allt ska de ha ta mig fan :devil: .
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
av Erik Å
#1472391
Nu är det mycket dyrare att åka på biobränsle.. :-/ Var det inte meningen att vi skulle gå från fossilt till bio?
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1472394
Vad kostar 1 liter bio bensin då har bara sett E10 och E5?.
Eller är det etanolen du syftar på Erik Å?.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1472402
Kruxet med biobränslen är att tillverkningen är dyrare,.helt andra volymer än traditionellt brännbart.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 93

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]