Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1042391
Tankevurpa från mig :oops: Men eftersom jag kommer ihåg när bensinpriset var på mindre än en krona/liter, så var det väl de tankebanorna som härjade. :D
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Mikeys
#1042398
mattish skrev:Kontanter på en automatstation finns väl inte längre?
Ingo i Uppsala (Iaf macken vid Möller Bil) där jag oftast tankar har ett hål för att stoppa i sedlar. Jag har själv aldrig provat, men av dekalerna att döma ska det fortfarande vara möjligt att tanka kontant där. Jag har även sett det på någon enstaka annan mack, men minns nu inte vilken det var. Det är inte vanligt i alla fall, men det finns...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1042454
Men visst vore det väl gött om soppan kosta en 2-3 spänn litern för 98 oktan idag eller hur.
Användarvisningsbild
av wissel
#1042765
Min första tankning på egna bilen så betalade jag 0,89 kr/litern.
Full tank i Chevan, det sved som bara den. :-)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1042843
gubbstrutt skrev:Men visst vore det väl gött om soppan kosta en 2-3 spänn litern för 98 oktan idag eller hur.
Om man gör etanolen själv och blandar i bensin till 10 - 20% så kommer man nog ner till en 5-a i alla fall. Behövs nog en ordentlig apparat ..... :roll:

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av wissel
#1042846
lennarte skrev:
gubbstrutt skrev:Men visst vore det väl gött om soppan kosta en 2-3 spänn litern för 98 oktan idag eller hur.
Om man gör etanolen själv och blandar i bensin till 10 - 20% så kommer man nog ner till en 5-a i alla fall. Behövs nog en ordentlig apparat ..... :roll:

Mvh
Lennart
Då får man plocka fram sin gamla Hembränningsapparat som legat på vinden sen 1990......;-)
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1042994
gubbstrutt skrev:Men visst vore det väl gött om soppan kosta en 2-3 spänn litern för 98 oktan idag eller hur.
3kr/liter är ungefär vad bensinen kostar, resten e skatter :evil:
Användarvisningsbild
av Allinug
#1043014
Ja, jag för loggbok på tankningarna. Datum, mätarställning, tripp, antal liter, pris. Allt detta noteras vid varje tankning. :D
Användarvisningsbild
av keroan
#1043273
Allinug skrev:Ja, jag för loggbok på tankningarna. Datum, mätarställning, tripp, antal liter, pris. Allt detta noteras vid varje tankning. :D
Jaha det låter skoj :) Får man fråga till vilken nytta? Som hobby? Jag för min del kör när jag behöver och tankar när jag behöver och är lycklig utan att bokföra allt :)
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
#1043290
Jag minns lätt att jag fick 100 liter för 100 kr 1970.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 93

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]