Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av gälleryd
#1041491
Jag strunter i vad bensinen kostar, tankar altid for 500.- :D
Användarvisningsbild
av joel80
#1041501
Hm.. Tankar du med kontanter?! Eller har du bara lite helt vanlig OCD? ;)
Är det inte enklare att alltid tanka fullt istället? :roll:
Användarvisningsbild
av SvenB
#1041526
Jag tankar alltid fullt. Jag vill minnas att bensinpriset passerade en krona/liter efter "Oljekrisen" 1973/1974.
av Nurnoj
#1041533
Jag minns när man fick 13 liter för 100 kr, men nu är det omvänt - 10 liter för 130 kr.

Ingen som följer utvecklingen i Venezuela? Där är bensinen i princip gratis (vi pratar om ören, inte kronor), men bilbatterier måste man så i kö i en dag för att köpa.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1041535
Nurnoj skrev:Jag minns när man fick 13 liter för 100 kr, men nu är det omvänt - 10 liter för 130 kr.
Det var väl ingen stor skillnad. :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1041561
Jahapp, då har man hämtat bränslemätar app och skaffat sig ytterligare en sak att nörda ner sig i :)

Mitt snitt enligt färddatorn ligger på 8.3, ska bli kul och se den reella förbrukningen
av Desmodue
#1041612
Jag kommer ihåg när man fick moppe och det skulle bli ransonering, den försvann precis innan jag skulle fylla 15 och priset gick över en krona litern.
1974 blev jag femton och året efter skaffade jag mig MC och man fick vara noga med att tanken var nästan tom innan man tankade, annars kunde man inte få i allt för tian man hade stoppat i automaten. Inte f-n är jag så gammal...
Användarvisningsbild
av börne
#1041650
joel80 skrev:Är det inte enklare att alltid tanka fullt istället? :roll:
Man har ju hört en del folk säga att dom tankar bara för en femhundring.. varför då undrar man, är det inte bättre att fylla upp tanken så man slipper köra dit så ofta... det blir ju så dyrt har man fått till svars ?:-/
av krolleg
#1041729
SvenB skrev:Jag tankar alltid fullt. Jag vill minnas att bensinpriset passerade en krona/liter efter "Oljekrisen" 1973/1974.
1 krona 1974 motsvarar ca 6 kronor idag. Å med tanke på att förbrukningen troligen mer än halverats om man kollar på t.ex en 2 liters motor så är det inte så dyrt idag ändå :)

Men en 2 liters motor 1974 hade väl runt 100? hästar. å idag har en modern 2 litare utan problem 200 så krona per hästkraft är billigare idag :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1041799
börne skrev:
joel80 skrev:Är det inte enklare att alltid tanka fullt istället? :roll:
Man har ju hört en del folk säga att dom tankar bara för en femhundring.. varför då undrar man, är det inte bättre att fylla upp tanken så man slipper köra dit så ofta... det blir ju så dyrt har man fått till svars ?:-/
Hehe folk vill antagligen vara korkade. Hade en bekant som körde ca 5 kilometers omväg varannan vecka för att tanka sin lille Fiat på Jet istället för OK/Q8 i kvarteret där han bodde, sparar några kronor varje gång sa han. Frågade vad det rent krasst kostade med extra omväg och vi räknade fram och tillbaka sedan bytte han tankstation, han fortsatte i alla fall tanka på Jet om han hade vägarna förbi.

Samt varför avskyr folk kortbetalning, ska man tanka är det alltid någon som står och matar in en hundralapp eller två. Samma när man handlar i butik och alla, säg tre kunder framför en ska betala kontant, är det inne och betala cash, har jag missat något? Självklart har man lite kontanter i plånkan men de räcker rätt länge
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 93

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]