Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1467198
Derank skrev:Ok, du kommer att vänja dig och du kommer att köra som vanligt, för du har inget val. TYanka och se glad ut, det kostar att äga och köra bil och det ska det göra.

Jag misstänker att du bor i stan och har nära till kneg o allt annat.
Alla har inte nära till kneget ens om de bor i storstan.
Alla har inte en bra lön eller annan inkomst.
Det är inte frågan om att vänja sig. Utan det är frågan om man ska få flytta från hus o hem för att kunna knega mm.
Sen om du fattar vad jag menar det skiter jag i att fråga dig jag inser att det inte är nån större ide :bored:
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1467631
StefanN skrev:19.17:-/L idag, när spräcks 20:-?
Såg det också. Och så skyller dom på oljepriset, när det är under hälften så dyrt mot vad det varit som högst.

Det tragiska är ju att dom tror att högre priser kommer göra så folk sluta köra med bränslena. Det största som kommer hända är att folks köpkraft minskar, eftersom man måste till jobb etc oavsett.
Användarvisningsbild
av sbf
#1467635
Jag kör 2,7 mil per dag bara till och från förskolan. Har ingen T-bana utanför dörren, så det är bara att tanka på, vad det än kostar. Vi har två mycket goda inkomster, så oss går det ingen nöd på, men det komiska är att S/MP-smörjan som sitter i regering inte verkar förstå att de är med och förstärker de klasskillnader de påstår sig vilja bekämpa.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1467644
Derank skrev: sön 03 okt 2021, 16:11 Vi kommer att vänja oss, det är bara att tanka och se glad ut.
Nja.. är man lärare och det finns inget kommunalt alternativ och det är för många mil att cykla. Hur gör man då.

Då får man fråga sig om det är någon ide att jobba alls. De extra pengar man får ut genom att jobba jämfört med ersättningen om man är hemma går åt till att köra till jobbet.

Ekonomisk går det på ett ut om man skiter I att jobba eller stannar hemma. Varför då gå till ett jobb.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1467661
Steffe3 skrev: Det tragiska är ju att dom tror att högre priser kommer göra så folk sluta köra med bränslena.
Nej, det tror dom inte. Dom vet mycket väl att folk inte KAN sluta använda bränslet av en eller flera anledningar. Ursäkten "folk kommer sluta använda bränslet med högre priser" är bara en fet lögn för att få in mer pengar i kassan.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1467669
VolvoB20 skrev: ons 06 okt 2021, 10:50
Derank skrev: sön 03 okt 2021, 16:11 Vi kommer att vänja oss, det är bara att tanka och se glad ut.
Nja.. är man lärare och det finns inget kommunalt alternativ och det är för många mil att cykla. Hur gör man då.

Då får man fråga sig om det är någon ide att jobba alls. De extra pengar man får ut genom att jobba jämfört med ersättningen om man är hemma går åt till att köra till jobbet.

Ekonomisk går det på ett ut om man skiter I att jobba eller stannar hemma. Varför då gå till ett jobb.
Jag frågar mig det samma sedan ett bra tag tillbaka.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1467670
Lucif3r skrev: ons 06 okt 2021, 13:53
Steffe3 skrev: Det tragiska är ju att dom tror att högre priser kommer göra så folk sluta köra med bränslena.
Nej, det tror dom inte. Dom vet mycket väl att folk inte KAN sluta använda bränslet av en eller flera anledningar. Ursäkten "folk kommer sluta använda bränslet med högre priser" är bara en fet lögn för att få in mer pengar i kassan.
Så är det men allt har ändå en gräns någonstans som är olika för vad varje person mäktar med.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1467673
sbf skrev: men det komiska är att S/MP-smörjan som sitter i regering inte verkar förstå att de är med och förstärker de klasskillnader de påstår sig vilja bekämpa.
+ 5 på den.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1467686
StefanN skrev: ons 06 okt 2021, 09:13 19.17:-/L idag, när spräcks 20:-?
Till årsskiftet, senast...
Hörde något idag om att oljepriset var det högsta på 5 år.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 93
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]