Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1496553
perin skrev: ons 20 apr 2022, 15:25 Nu har det väl ändå spårat ur lite, va?
Det vet jag inte, det handlar ju om rubriken bensinpriser. . Här i södra sverige är det poplärt att tanka upp i Polen/Tyskland/Danmark pga den ofta stora prisskillnaden. Jag tog själv några dunkar med när jag ändå var över men upptäckte senare att det inte var tillåtet at ta med mer än 10 liter men flera hundra liter öl. Som tur blev jag inte stoppad, men nu vet jag att man kan bli bötfälld.om man har otur.
av para
#1496556
Är det inte mer lönsamt att ta med alkohol än bensin? Typ x10
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1496557
Beror väl på hur frekvent man nyttjar alkohol. I det långa loppet vinner bränslet.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1496558
para skrev: ons 20 apr 2022, 16:54 Är det inte mer lönsamt att ta med alkohol än bensin? Typ x10
Visst, helt rätt, Men jag är ju tyvärr ingen stor öldrickare.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1496580
VolvoB20 skrev:
para skrev: ons 20 apr 2022, 16:54 Är det inte mer lönsamt att ta med alkohol än bensin? Typ x10
Visst, helt rätt, Men jag är ju tyvärr ingen stor öldrickare.
Kränger man spånken och biran med god avans har man råd att tanka på hemmaplan tänker jag,
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1497748
StefanN skrev:Idag kom sänkningen, 2:-/L.
Jovisst men den han stiga 2:- innan.
Summa Summarum 0:-

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av StefanN
#1497750
Då får vi hoppas att det sänks tills det höjs igen om tre månader, annars blir det inte kul att tanka.
Användarvisningsbild
av Derank
#1497751
vad är vitsen med att sänka i 3månder? ( har inte hängt med i debatten ) och ingen lär märka av en sänkning på 2kr men när de sedan höjer 2kr igen så blir det ett jäkla rabalder.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1497753
Man "tror" väl att bränslepriset ska stabilisera sig efter den tiden. Det enda som händer är att bränsleföretagen ser chansen att dra in mer vinst vad det ser ut som.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 93
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]