Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1476012
SUCK viken jämförelse vill du ha? från 19
32 el 1982 el 2002 el ????

fattar ni verkligen inte vad jag menar? nä, tydligen inte

Det en da jag är säker på det är att ni kommer sitta här om 3 år ochså och gnälla på att priset är 34.66 pe4r lite, ni har gnällt sedan bensinen kostade 2kr.............................
Användarvisningsbild
av Ted68
#1476015
Gott att nån är nöjd över dagens priser, jag tycker det är rätt dyrt även om min bil kostade 400.000
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1476016
Tycker med det är dyrt eller så är det mer att det ökat snabbt med de sista kronorna uppåt så man inte hunnit vänja sig. Lite som grodan i kastrullen ;-) Rent krasst kan många av oss spara in dessa kronor snabbt om man vill, det är rätt många saker man kan skippa, göra billigare eller sälja av något man ej använder med mera om man vill ha kvar pengarna på kontot men ändå kunna tanka utan att blinka typ. Man ja, synd...
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1476018
Derank skrev:SUCK viken jämförelse vill du ha? från 19
32 el 1982 el 2002 el ????

fattar ni verkligen inte vad jag menar? nä, tydligen inte

Det en da jag är säker på det är att ni kommer sitta här om 3 år ochså och gnälla på att priset är 34.66 pe4r lite, ni har gnällt sedan bensinen kostade 2kr.............................
I % av lönen räknat är priset på tappen bra mycket dyrare i dag. 70-80 % av priset till konsument är skatt. Bensinen i sig är mycket billig ca: 6-7kr

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1476019
Derank skrev:Det en da jag är säker på det är att ni kommer sitta här om 3 år ochså och gnälla på att priset är 34.66 pe4r lite, ni har gnällt sedan bensinen kostade 2kr.............................
Sluta gnäll för fasen då du inte behöver läsa ett skit här. :laugh:
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1476020
När bensinen kostade 2 kr va hyran på en 4 rummare ca 800kr och i % av lönen dyrt. Bensinen har inte varit riktigt billig ut till konsument någon gång. Men i dag är skatten avsevärt mycket högre på bränslet till våra fordon. Elbilens elbehov kommer att få en liknande effekt på elen som laddas i bilar. Troligen ett liknande system som på diesel bilarna förr.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1476023
Jag har ett litet projekt som jag själv är lite skeptisk till att lägga upp här men eftersom jag blottar idéerna 100% av hur långt jag brainstormat så ligger det inget i mitt direkta ekonomiska intresse att göra egen vinning. I materialet finns en idé som jag kallar indoorgenerator som grundar sig på förhållandet som uppstår när man puttar i ena änden av en måttstock och den reser sig på mitten. En anledning till att bränslet är dyrt är för att vi ska fösas mot att använda elbil istället. Tanken i det fötstår jag men inte logiken i att fasa ut explotionsmotorn med utpressningsmetoder.

Finns intresse av teknik och att man är lite tokigt så finns idéerna på. www.gliz68.com

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


av S65D
#1476026
Derank skrev: fre 26 nov 2021, 22:36 SUCK viken jämförelse vill du ha? från 19
32 el 1982 el 2002 el ????
Siffrorna finns att hitta på nätet så jag slapp tro på dina siffror.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1476074
Derank skrev: fre 26 nov 2021, 20:56 Drabbas hårt? 2012 kostade en liter bensin 15,58 ca, idag 9år senare kostar den 20kr ca. 'r det dyrt? nääää. hur m,ycket har din inkomst ökat på 9år? är det något jag aldrig gnällt över så är det soppapriserna, och då har jag haft körtkort i 30år och har varit en medelinkomsttagare de senaste 22åren. Minlön har stigit ca 6000kr i månaden de senaste 10åren så jag kan absolut inet säga att soppan är dyr idag, jag kör idag i snitt 1800mil per år och körde för 10 år sedan ca 1100mil

Det är bara nåt jävla gnäll då medelsvenssom klagar över att det är dyrt att tanka deras fordon,....
Kul för dig.
Min sjukpension har inte höjts alls, däremot har kostnader stigit och i synnerhet tack vare höjda skatter och pålagor.

Men jag får väl glädjas solidariskt åt de vars ekonomi bara blir bättre varje år.
Användarvisningsbild
av Derank
#1476160
jag står fast vid min åsikt, folk beter sig som helt rabiata så fort bränslepriset går upp några ören.

Ungefär samma som de miljötalibaer som är för höjda bränslepriser så att vi ska köra elbil istället.

Kolla in retoriken i den här gruppen tex

https://www.facebook.com/groups/bensinupproret3.0

dårar säger jag bara.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 93

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]