Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1424136
Lyckas inte komma in på mitt VIDA 2014D som jag under ett antal år kört problemfritt på en WIN10 x64. Kan det ha något att göra med att vi passerat årsskiftet 2020/2021, någon som upplever samma?

Det startat och har status "running" men då jag försöker logga in med admin så kommer jag inte vidare.

Någon som har förslag på lösning?
#1424231
Är det ditt vanliga win10 du har det installerat på? Eller via en VM?
Om det första är det säkert någon av win10 uppdateringarna som stökat till det... Det är snudd på hopplöst att få igång vida på ett uppdaterat win10, än mer så på x64-versionerna. Det går, men inte alltid så lätt, och varje windows uppdatering kan sabba det totalt - även om det funkade innan.

Jag förespråkar alltid att köra vida via en VM, med antingen ett ouppdaterat win10 eller ännu bättre ett äldre system t ex win7. Enklast så och är mer eller mindre "idiotsäkert" att det kommer fortsätta fungera.

MED DET SAGT vet jag att en ny patch behövdes till VIDA för några år sedan.. Det kan vara så att det är vad som behövs nu också.
MEN - Mitt VIDA - som körs i VM på ett ouppdaterat win10 - fungerar fortfarande perfekt.
#1556186
Nyinstallerat vida på en win10 pro, valde endast svenska som språk, nu vid inlogg får jag bara upp The language in the VIDA installation does not correspond to the language setting for your user name in VIDA Admin"
Provar ADMIN,1,2,3,4
när jag provar logga in med 5 så får jag Unknown error:

Please contact your local Helpdesk

Strul pga att jag bara valde svenska, eller annat strul med installationen? Nån som sitter på en lösning? hittade nån tråd om att ändra språk med en patch, men den nerladdningsfilen funkade inte längre.
#1556211
Steffe3 skrev: ons 27 sep 2023, 18:10 https://volvodiag.com/direct-install/

Den vet jag fungerar, tror jag gav en femtiolapp för det, lätt värt för att slippa krånglet.
Provat med vida förut med gett upp. Så är faktiskt den jag har nu.
Känns som vida funkar men strul med språket, om det är att jag behöver en eng variant också, och hur göra, om det bara är å rensa sen installer om allt.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]