Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1274363
Lite svårt att subventionera en begränsad tillgång i en tid av högre prisbild. Resultatet hade förstås blivit att det tog slut.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1274365
TommyP86 skrev:Lite svårt att subventionera en begränsad tillgång i en tid av högre prisbild. Resultatet hade förstås blivit att det tog slut.
Japp, det var kris i somras läste jag.

Har Neste något typ av världspatent på framställning?

Onekligen finns det en marknad.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1274366
Då var det driftstopp nånstans, men råvaran är problemet. Det finns inte på långa vägar tillräckligt för att nästintill ersätta diesel (för det blir förstås resultatet, diesel för 17kr eller hvo för säg 12kr...)
Skulle nog bli lite kalt i asien och sydamerika...
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1275255
andreasw skrev:HVO100, visst ökar förbrukningen ganska mycket med detta? Hur är detta gentemot RME diesel? Vad är skillnaden? Gillar partikelfilter osv detta bränsle?
Ökad förbrukning?
Det har jag inte hört talas om och definitivt inte i min bil har jag märkt någon skillnad på HVO100 och vanlig diesel, ren RME har jag aldrig testat p.g.a. alla bekymmer med alger, startsvårigheter vintertid och igensatta filter som jag läst mig till.


Användarvisningsbild
av Derank
#1275279
andreasw skrev:HVO100, visst ökar förbrukningen ganska mycket med detta? Hur är detta gentemot RME diesel? Vad är skillnaden? Gillar partikelfilter osv detta bränsle?
Ingen skillnad

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av TommyP86
#1275293
Ingen skillnad mot vanlig diesel. Rme däremot, är rätt annorlunda, men det var väl inte frågan kanske.
Användarvisningsbild
av MechaniX
#1275321
Har inte heller märkt nån skillnad på förbrukningen, kör oftast på HVO då det finns tillgängligt på min lokala station, annars på Preems diesel.
Användarvisningsbild
av MechaniX
#1275325
ACP diesel innehåller max 7% RME enligt Preem.

Det är aldrig försent att ge upp..

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]