Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1079687
Sorry för lite necroposting, men jag tyckte att min fråga passar i den här tråden och då är det ju lite onödigt att skapa en ny.

Jag väntar på en Kina-DICE från denna säljare: http://www.aliexpress.com/item/2014-New ... 70323.html

I beskrivningen står det: "Support System: Win7 32bit Only". Detta är lite förvirrande eftersom när jag läst på om VIDA så är det nästan alltid 64 bit som nämns. Jag vet dock att beskrivningarna från Kina-säljare inte alltid är 100% korrekta, så det kanske visar sig att det ändå är 64 bit.

Grejen är att jag har en gammal dammig laptop som uppfyller alla krav i övrigt (vad jag kan förstå), men det är Win 7 Professional 64 bit som är installerat. Om VIDA:n som dyker upp är 32 bit så måste väl Windows installeras om gissar jag?
#1079715
Låter hoppfullt Luci3r!

Jag har läst om att det är just drivisarna som kan bli problem...men jag tänker att jag testar när grejerna kommer, det skulle ju vara smutt om det går att installera utan att göra något med datorn som ju fungerar fint som den är. Funkar det inte med 64:an får jag väl installera om i 32 istället. Jag har "lånat" en iso med båda versionerna. 8)
#1082486
Uppdaterar tråden med att det inte var några som helst problem att köra VIDA på datorn jag beskrev ovan! Det enda jag fick göra var att ändra värdet för RAM i en av VIDAS filer, men det var en baggis.
#1209359
Är det verkligen så att Vida dice funkar från 1999 och uppåt, utan undantag? Andreasace låter väldigt säker.
Jag fick min i helgen och får ingen kontakt med min V70 modellår -99 (alltså tillverkad slutet -08). Dice vill inte prata alls, min bil lyckas bara mata enheten så datorn iaf får kontakt med Dice-enheten. Mot min V70 -09 funkar Dice bra.

Undrar om det inte är så att det är Vol-fcr jag ska ha ändå... även om det iofs står V70 97-98 i programvaran för vol-fcr.
#1209375
Hmm okej, det står "tyvärr" Max på mätaren. Så visst fint att jag alltså borde ha rätt grejor hemma men trist att det inte funkar av okänd anledning. Och om 3 veckor blir det körförbud på SRS-lampan...
Edit: Om du nu är helt hundra på att denna enkla metod alltid gäller.
#1358191
En lite gammal tråd men jag lyfter den ändå då jag håller på med en installation.
Vilken version av InternetExplorer samt .NET Framework gäller ?
Har en Windows 7 Pro 64 bit Sve som körs på dator med i5-6300 CPU, 8gb DDR4 minne, 256gb SSD (M.2 disk)

VIDA2014D med kina Dice läsare (grönt kort)

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]