Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1442658
Lucif3r skrev: lör 24 apr 2021, 13:43
VolvoB20 skrev:Då gör polisen tokfel. Det som lagen gäller, är vad lasten väger i verkligheten.
Okej, har det alltid varit så eller har det ändrats dom senaste 10-15 åren?
Jag har själv aldrig åkt dit för liknande, så jag har ingen egen erfarenhet och heller inget konkret bevis för att det faktiskt hänt, men man har ju hört liknande historier mer än en gång genom åren....

gubbstrutt skrev:Men nu var det ju nån som fråga om last på tak en bit ovan.
Jo, men trådens ursprungsfråga handlade just om överlast ;-) Det är snarare så att personen som frågade om osurrad last på taket inte höll sig till ämnet :P (+ en sjujävla trådlyftning)
Lagen har alltid gällt faktiskt vikt, inget annat. Så tex förarens vikt måste alltid räknad av.. om du inte envisas med att sitta i bilen på släpet under transport vill säga. Plus så klart allt annat man plockat ur.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1442659
gubbstrutt skrev: lör 24 apr 2021, 13:49 Ok ok nä det är ju förvisso sant. DRILLON 99 höll sig inte till ämnet.
Well då fortsätter jag inom ämnet då. Har en polare som vart av med lappen i 3mån för att han dragit en helt tom biltransportkärra
åsikteter på det?
Olovlig körning då han inte ens hade ett körkort för att få framföra ekipaget på allmän väg. Då blir det så.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]