Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#932105
Hej! Hur gör ni andra om ni är flera som använder VOC appen till samma bil. Kör ni samma inlogg(för det borde väl gå?) med flera användare, eller gör ni olika konton?
Användarvisningsbild
av joel80
#932108
Det går ju att logga in från flera olika enheter med samma användare.. Jag är inte fler användare men använder appen på två enheter, samt på datorn.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#932126
Ok, då kör jag på det. Tänkte att jag kollar då ÅF av någon anledning sa att det krävdes två olika användare vilket jag tyckte lät konstigt:)
Användarvisningsbild
av Perra83
#932129
volvobrasse skrev:Ok, då kör jag på det. Tänkte att jag kollar då ÅF av någon anledning sa att det krävdes två olika användare vilket jag tyckte lät konstigt:)
Nej nej nej nej!!! Kör på samma lika överallt så kommer det att funka. Så har vi gjort i snart tre år.
av agb007
#932353
En iPad och iPhone till ena bilen och en annan iPhone och iPad till den andra.
Användarvisningsbild
av Kite
#932949
Hur funkar det om man har flera bilar? Är det möjligt att ha flera bilar kopplade till samma app eller behöver man flera telefoner för det :-) ?
Användarvisningsbild
av Perra83
#932959
Kite skrev:Hur funkar det om man har flera bilar? Är det möjligt att ha flera bilar kopplade till samma app eller behöver man flera telefoner för det :-) ?
Bara att byta användarnamn (e-post) och logga in på den andra bilen.
Användarvisningsbild
av bem
#933252
Kite skrev:Hur funkar det om man har flera bilar? Är det möjligt att ha flera bilar kopplade till samma app eller behöver man flera telefoner för det :-) ?
Tror detta besvarar din fråga:
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... -Volvo-ID-
Q: Kan jag ha flera Volvo On Call-bilar anlutna till mitt Volvo ID?
A: För appen Volvo On Call går det inte att styra flera bilar från samma login. Det beror på att varje Volvo On Call-bil har ett unikt abonnemang.



Såvtt jag förstår måste man i appen logga in med det Volvo ID som gäller för en viss bil, så det blir väl lite omständligt att behöva logga ut och in med olika Volvo ID i appen beroende på vilken bil man använder (om den nu funkar att göra så).

/Bo
Användarvisningsbild
av leiwi
#933314
Kite skrev:Hur funkar det om man har flera bilar? Är det möjligt att ha flera bilar kopplade till samma app eller behöver man flera telefoner för det :-) ?

Det går även att koppla flera Volvo On Call-konton (Volvo ID) till samma Volvo (maximalt tio konton) men inte flera bilar till ett konto.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]