Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Uninium
#1219058
Har sneglat förut på den där modellen. Men hittade inget redigt videoklipp så man kunde se kvalitén på inspelning. För den smälter in riktigt bra.

Sen var det ju avsaknaden av 12v pluggen som man är van vid nu. För att komma åt säkringarna vid fotvalvet är ju ett mindre helvete på S60 2011 i mitt fall..
Användarvisningsbild
av joel80
#1219074
Rillee skrev:Ja du har rätt i att 170 grader är mycket, kommer bli väldigt fisheye men kanske kan vara bra i stadsmiljö för att se vad som händer från snett vänster och snett höger.
Men hur länge kan man spela in på ett 32gb kort? kameran loopar väl när minnet är slut och börjar spela över från början.
Jag får bara plats med ca 4h på ett 64gb-kort i min.. Men då är det en 2CH så den spelar in 2st kameror med full HD.
Så säg att du får in som bäst 3.5-4h på ett 32gb-kort om det bara är en video.
Men det beror såklart på vilken komprimering som används i just den kameran.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1219143
Rille: Detta är ju en trevlig installation annars https://www.drive2.ru/l/2625384/
Gjorde min egna version http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4#p1168644
får dock ta uppdaterade bilder ser jag nu :wink:
Användarvisningsbild
av Rillee
#1219166
Nja såga i plasten vågar nog inte jag.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1219277
Jag chansade och placerade en beställning på en kamera från kina. Får se om den är till något..
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1219328
Skriv gärna hur den är :)

Plasten kostade mig bara 20kr så ;)
av lobbysleeper
#1222393
Micce1980 skrev:Skriv gärna hur den är :)

Plasten kostade mig bara 20kr så ;)
Är sugen på att testa en sådan montering. Men hittade ingen sådan "kåpa" på bildelsbasen.
Var osäker på om jag letade rätt, men hittade ett par sådana under v60. så antagligen ingen xc60-sådan i lager nånstans för tillfället (de är väl inte likadana, eller?)

Vet någon artikelnr och vad en ny kostar hos volvo?
av lobbysleeper
#1222397
lobbysleeper skrev:
Micce1980 skrev:Skriv gärna hur den är :)

Plasten kostade mig bara 20kr så ;)
Är sugen på att testa en sådan montering. Men hittade ingen sådan "kåpa" på bildelsbasen.
Var osäker på om jag letade rätt, men hittade ett par sådana under v60. så antagligen ingen xc60-sådan i lager nånstans för tillfället (de är väl inte likadana, eller?)

Vet någon artikelnr och vad en ny kostar hos volvo?
EDIT: är det artikelnr 31299967? En sådan kåpa hittar jag lite överallt och hör till både 60 och 70 modeller, dock ingen xc60, men låter som det är samma kåpa i alla? (ja, jag kan ju ta loss min kåpa och titta, men men, om någon har svar redan nu :) )
Bild
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1222438
Kan denna kamera va något?
Någon som testat den?
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1222439


Nu testar han visserligen på cykel, vilket är bra mycket svajigare än en bil. Men det ser ut som att man får ungefär vad man betalar för :/ Inget att hurra över, men inte så dyr heller.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 66
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]