Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1473102
Skulle säga att mitt High Endurande 64gb klarade runt 20 månader och med normalt körda mil. Det började strula nu i oktober när vi körde runt i alperna, hjälpte någon dag eller två med att formatera om det direkt i kameran. Det slutade helt fungera lagom 2-3 mil från en ort "Wörgl" där visste det fanns en MediaMarkt :) Stannade och de hade i alla fall en Sandisk Pro 64gb och petade in det och visst fungerade det direkt. 20 minuters fördröjning innan vi var på motorvägen igen var det väl värt och det hade ju inte gått snabbare att orda vid hemkomsten heller så :)

Ett nytt Sansisk High Endurance 128gb är beställt och kommer ha Pro 64gb som reserv i bilen, tänker spontant att ett 128gb borde hålla längre då det blir hälften så många överskrivningar? Hur som så blir det nog bra såhär :-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1473126
Min kamera håller på och startar om under körning. Gör inget ljud ifrån sig, men plötsligt börjar dioderna blinka och ha sig. Började med nya kortet. Börjar bli rätt trött på det
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1473136
@TommyP86, Och jag antar nu bara att du hållt inne wi-wi knappen på högersidan i 5 sekunder och släpp den när röstinstruktionerna startar. Håll den sedan i ytterligare 5 sekunder för att formatera SD-kortet?

BTW: Manual på svenska till dr750s-2ch https://www.bilia.se/globalassets/comme ... r.1.00.pdf
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1473139
Har gjort det flera gånger, inkl formatering via dator. Ska kolla upp kablarna närmare vid tillfälle, kan förstås vara nåt sånt problem också
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1473168
TommyP86 skrev:Har gjort det flera gånger, inkl formatering via dator. Ska kolla upp kablarna närmare vid tillfälle, kan förstås vara nåt sånt problem också
Jag hade samma problem. Visade sig vara minneskortet. Har haft problem med SanDisk. Ett kort som var för filmning med övervakningskamera, alltså ett kort för otalig överskrivning. Provade ett flertal...
Slutade med att jag slängde i ett Samsung kort. Kan titta senare vad det heter, har fungerat i över ett år och det var inget dyrt kort.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1473174
EbbevonVolvo skrev:
TommyP86 skrev:Har gjort det flera gånger, inkl formatering via dator. Ska kolla upp kablarna närmare vid tillfälle, kan förstås vara nåt sånt problem också
Jag hade samma problem. Visade sig vara minneskortet. Har haft problem med SanDisk. Ett kort som var för filmning med övervakningskamera, alltså ett kort för otalig överskrivning. Provade ett flertal...
Slutade med att jag slängde i ett Samsung kort. Kan titta senare vad det heter, har fungerat i över ett år och det var inget dyrt kort.
Hm, min beter sig likadant (DR-750LW dock). Har misstänkt kablarna hela tiden, men man kanske ska testa med ett annat kort :oops:
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1473183
Jag har Blackvue DR750S-2CH och kortet är numer ett Samsung 128 EVO plus. Har fungerat helt perfekt!!

Dåliga kort, för min del, SanDisk 64 High Endurance. Problem nästan direkt. Innan dess SanDisk Ultra, fungerade några månader. När jag fick mina problem så satte jag tillbaka det lilla minneskortet som följde med vid köpet ( står Blackvue på det) och då fungerade det igen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1473217
@EbbevonVolvo, Lägger Samsung 128 EVO plus på minnet till nästa gång :) Tack
av JEriksson
#1474313
Jag har idag en Blackvue 650 som jag precis plockat ut ur bilen eftersom den skall lämnas tillbaka
Har (peppar peppar) inte haft ett problem med den, inte något minneskortsproblem heller.

Nu till min vånda, ibland har jag känt att man skulle vilja ha haft en kamera bakåt också, hur skulle ni ha gjort?
Byta ut en fungerande kamera mot en ny med 2 kameror, eller köra på med den befintliga?
Men det är ändå en del pengar mot en Blackvue 2-CH kontra en 1-CH, om man skulle byta till en 750 är det då dumsnålt när man ändå handlar jämfört mot en 900:a?
Behöver man 4K eller är det bara villhöver?

Vet, det är ett i-landsproblem...
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 66

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]