Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1448537
@Rejser99, Jag gillar hur du tänker, men tror du går över ån efter vatten så att säga :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1448540
Så nära vindrutan som möjligt = minimalt med reflexer.
Låt kameran titta ut genom vindrutetorkarnas arbetsområde.
Så högt upp som möjligt för att undvika bländning från mötande bilars ljus
Jag föredrog att sätta kameran till vänster om bilens kameror och övriga system vid backspegeln.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1462029
Vad kör ni med för minneskort?
Mitt original blackvue dog i söndags, satte in ett sandisk extreme pro igår men det var mer en tillfällig lösning, tycker alla ”vanliga” kort dör ganska snabbt.
Tänkte köpa ett till för att ha i reserv.
Funkar exempelvis sandisk high endurance bättre med tanke på överskrivandet?

Har en blackvue dr750 2ch.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1462030
Har haft samma sen jag köpte den, för 5-6 år sedan. Kan kolla sen, men jag har för mig att det är något vanligt från Sandisk.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1462036
Samma här - korten klara sig 3-4 år med en formatering emellan åt. Det är alltid bra att ha 1-2 extra kort i bilen som man byter till om nåt filmtag ska bevaras.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1462039
@TommyP86, Det är just sandisk high endurance 64gb jag har i. Skulle tro jag haft det sedan förra våren i och fungerat bra hittills i en dr750s-2ch

Mja, man kanske skulle ha ett i reserv i bilen om det går sönder. Skulle ett klipp behövas sparas dock tar jag det via wi-fi och sparar i mobilen
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 66
Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]