Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1331681
Mabuse skrev:
joel80 skrev:Folk som ger dörruppslag och sen skiter i det och drar.
Folk som ger dörruppslag och sedan drar förtjänar att åka dit på det.
Absolut!

Jag hoppas att lagen kommer ikapp ny teknik och liknande funktioner snarare än att det "blir olagligt".
En Tesla spelat inte in allt utan bara om den registrerar rörelse precis intill bilen. Men den gör det automatiskt så i dagsläget skulle det nog ses som olagligt/tillståndskrävande om det provades i rätten. Men försäkringsbolagen tar ju gladeligen emot video material oavsett hur det är inspelat.. Samma sak om man skulle gå till rätten.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1334335
Idag kom min Blackvue DR650GW i något felläge. Mitt emellan två ärenden när jag startade bilen började den repetera ett felmeddelande åter och åter igen.

Har provat att låta den vara strömlös
Ta ut och sätta i minneskortet
Formatera minneskortet

Någon som har några ideér?

Användarvisningsbild
av joel80
#1334490
Oftast när den säger nått är det nått fel med minneskortet. Typ att det behöver formateras om eller att man har glömt att sätta i det.

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1334516
joel80 skrev:Oftast när den säger nått är det nått fel med minneskortet. Typ att det behöver formateras om eller att man har glömt att sätta i det.
Ja visst har man glömt att sätta i det några gånger :-)
Formaterat testade jag men har "det lilla" minneskortet som följde med men så klart hittar man det inte för att testa.

Allt jag vet är att jag körde till en butik igår och den fungerade och det finns film att hämta dit, därifrån började den protestera med sitt meddelande och den spelar heller inte in på kortet.

Tänker att man kanske skulle köpa ett minneskort och testa, annars är den andra tanken att det är batteriet i den som spökar (om sådant finns)
Användarvisningsbild
av joel80
#1334523
Inget batteri i dom där.. Bara nån form av kondensator som gör att den kan spara ner och stänga av när den tappar ström.
Ett annat minneskort är vettigt att testa ja... skumt att den säger det på annat språk bara. :D
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1334546
Min har också börjat dumma sig. Startar om inspelningen med ojämna mellanrum. Några sekunder till inte alls. Men efter en formatering av minneskortet så fungerar inspelningen några timmar. Nu ska jag stoppa i kortet som följde med och se om det fungerar med det. Dessvärre är det kortet väldigt litet men då får jag reda på om det är något fel på det stora kortet. Ett SanDisk kort som är avsett för kontinuerlig inspelning.
Användarvisningsbild
av joel80
#1334550
Jag har fått byta ut ett par kort genom åren.. dom blir slitna till slut efter att man skriver över om och om igen. :)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1334551
Min (Blackvue) brukar också dumma sig efter ett tag utan formatering, startar om inspelningen 5-10 minuter efter start.

Kan vara därför dom har ett påminnelsealternativ för formatering, men det borde inte behövas om det inte är helt galet kodat :/ Nu är visserligen min äldre, så det kanske löser sig på dom enheterna dom bryr sig om.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1334606
joel80 skrev:Inget batteri i dom där.. Bara nån form av kondensator som gör att den kan spara ner och stänga av när den tappar ström.
Ett annat minneskort är vettigt att testa ja... skumt att den säger det på annat språk bara. :D
Hittade det 16gb kortet som följde med kameran och som jag hade när kameran var ny i slutet av 2014, enda skillnaden var att den meddelar inget felmeddelande men spelar heller inte in, fast "REC" lampan lyser. Provade även med ny programvara men samma sak. Börjar tro det är hårdvarufel ändå?
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 66

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]