Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Leopold
#1499100
Såg att jag skrev i tråden redan aug 2017, hade installerat en billig Viofo A119 med GPS-modul för en dryg tusing.

Kan kanske vara av intresse att den funkar perfekt än idag, med samma microSD-kort Trascend Platinum 32 GB. Livskraftiga prylar... :-). Alltid på när motorn är igång. Perfekt bild i 2k-upplösning 30 fps, duger gott.
Användarvisningsbild
av joel80
#1499696
Leopold skrev:Såg att jag skrev i tråden redan aug 2017, hade installerat en billig Viofo A119 med GPS-modul för en dryg tusing.

Kan kanske vara av intresse att den funkar perfekt än idag, med samma microSD-kort Trascend Platinum 32 GB. Livskraftiga prylar... :-). Alltid på när motorn är igång. Perfekt bild i 2k-upplösning 30 fps, duger gott.
Har testat den kameran tidigare och både den och storebror a129 är riktigt bra kameror för relativt lågt pris. Finns ett tillbehör med en lös knapp för att "markera/spara" händelser man kan sätta på lämpligt ställe, istället för att behöva peta på kameran. Den gillade jag. Bild
Den finns också med bakåtkamera.

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk

av Leopold
#1500486
Ja mycket värdefullt särskilt som i mitt fall att jag snålat med att bara ha tre-timmars minne. Men får säga att det funkat bra över åren. Detta Transcend Platinum 32 GB har verkligen levererat, hur många överskrivningar som helst och fortfarande felfritt. Vi snackar typ fem år körning här.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1539432
Upptäckte att bakkameran på Blackvue dr750s-2ch inte fungerar, eller om om det är kabeln som strular vilken hände för ca 2 år sedan. Har provat att formatera kortet med men utan framgång så det billigaste bör vara att köpa en ny kabel först, antar att det är en 6m coaxial som sitter där i en Dr750s-2ch?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1539440
Micce1980 skrev:Upptäckte att bakkameran på Blackvue dr750s-2ch inte fungerar, eller om om det är kabeln som strular vilken hände för ca 2 år sedan. Har provat att formatera kortet med men utan framgång så det billigaste bör vara att köpa en ny kabel först, antar att det är en 6m coaxial som sitter där i en Dr750s-2ch?
Jag plockade ur min innan jag sålde bilen. Ligger på "bra att ha hyllan, eller ska jag sälja den?"
Du kan låna min och alla kablarna, så kan du prova dig fram till vad som är fel på din.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1539444
EbbevonVolvo skrev: sön 30 apr 2023, 00:34
Micce1980 skrev:Upptäckte att bakkameran på Blackvue dr750s-2ch inte fungerar, eller om om det är kabeln som strular vilken hände för ca 2 år sedan. Har provat att formatera kortet med men utan framgång så det billigaste bör vara att köpa en ny kabel först, antar att det är en 6m coaxial som sitter där i en Dr750s-2ch?
Jag plockade ur min innan jag sålde bilen. Ligger på "bra att ha hyllan, eller ska jag sälja den?"
Du kan låna min och alla kablarna, så kan du prova dig fram till vad som är fel på din.
Inte omöjligt, undra om det är genomföringen som orsakat det i så fall. Första gången var det helt klart säkert så att jag råkade förstöra den men nu :) Fram lirar den men satte klockan rätt, den hade hamnat i fel tidszon :-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1539455
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev: sön 30 apr 2023, 00:34
Micce1980 skrev:Upptäckte att bakkameran på Blackvue dr750s-2ch inte fungerar, eller om om det är kabeln som strular vilken hände för ca 2 år sedan. Har provat att formatera kortet med men utan framgång så det billigaste bör vara att köpa en ny kabel först, antar att det är en 6m coaxial som sitter där i en Dr750s-2ch?
Jag plockade ur min innan jag sålde bilen. Ligger på "bra att ha hyllan, eller ska jag sälja den?"
Du kan låna min och alla kablarna, så kan du prova dig fram till vad som är fel på din.
Inte omöjligt, undra om det är genomföringen som orsakat det i så fall. Första gången var det helt klart säkert så att jag råkade förstöra den men nu :) Fram lirar den men satte klockan rätt, den hade hamnat i fel tidszon :-)
Jag och tanten har planerat att åka till Malmö nästa helg. Jag kan ta med allt då, så kan du sen prova när det passar dig. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1539560
@EbbevonVolvo, Vi kan ju se hur landet ligger då. Har felsökt hojen idag i flertalet timmar så kände för en paus i garaget nu. Efter en heldag igår med avrostning, körning på grus samt endurospår och med allt vad det innebar gav tydligen givaren till farthållaren upp. Lyckades bända till blecket till microbrytarenså den lirar nu men kanske beställer en ny då den va lite slapp typ. Hellre det än felet låg i handtaget för ett nytt är för j-a dyrt :) Mja hur som, ska prova med ett annat sd-kort med bara för att se, har ett nytt i bagagerumsbaljan liggandes :)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]