Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ägd av gubbe sedan 2000 så det stämmer säkert. Men frågan är om den egentligen är i bättre eller sämre skick än en med normalt miltal. Säkerligen mindre stenskott men om bilen mest stått still torkar den ju i princip ihop. Bromsar, bussningar, remmar osv.
av Andis
Riktigt fint skick.
Dock ganska så dyr blir nog svår såld. Även om det i praktiken är en ny bil man köper.

Personligen tror jag det inte blir några problem med en ändå så pass ny bil. Som ändå rullat lite då och då. Samt har fräsha oljor i sig.

Annat om det är en riktigt gammal bil som missköts sen ställt undan lite dåligt med gammla oljor som inte byts. Köpte själv en gång en bil som var 30 år och stått undanstäld i ca 15 år i en lada där blev det paj på alla packboxar efter några gångers körning med den. Efter första lång turen ramla alla ventiltätningr bort. Var som bakelit delar.
av Lövet
Jag tror bilen är enormt svårsåld. Det är fortfarande en 13 år gammal bil vilket inte lockar den stora massan. Vi "entusiaster" vill inte ha minsta motorn.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
XC90_Executive skrev:En T6 med dom milen hade varit rätt fränt! :D
Mjo, ända tills automaten tackar för sig :| Var ju det som var problemet med dom första T6orna, automaten var alldeles för klen... Visst, dom håller ju om man kör som folk men.... Köra som folk och ha en T6a under huven..? Kan nog bli svårt :mrgreen: :mrgreen:
Jag GISSAR på att det var en av anledningarna att det tog så pass många år innan T6 "kom tillbaka" i volvo personbilar. Det var väl inte fören V70III dom hittade tillbaka om jag inte minns galet?

Mmm... Rakställd T6a... *drömmer*... :lol:
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]