Sida 1 av 1

Honda sätter ner foten mot uselt servicenät

Postat: mån 17 nov 2014, 13:40
av crumpets
När vi pratade för miljonte gången om de gratis uppdateringarna som ska ingå i Service 2.0 i en annan tråd fick det mig att komma på att jagrullar kanske skulle gilla denna länken.
I USA verkar fenomenet att även auktoriserade ÅF försöker sälja på sina kunder olika saker som påstås förlänga livstiden på fordonet utan att nånsin kunna kontrolleras eller bevisas, lite som mjukvaran man får utan att de ens vill definiera vad den gör. "Jag vet inte, det fanns nåt men vi kan inte se vad, det blir 500kr tack".

http://www.lynnwoodhonda.com/images/pdf ... licies.pdf

Honda centralt i USA sände ut detta brev till sina återförsäljare där de uttryckligen ber dem lägga av med bullshit som inte är auktoriserat av Hondas ingenjörer i ett normalt serviceprogram. Självklart är det inte fullt jämförbart eftersom mjukvaran i vårt fall faktiskt kommer från Volvo, men det är imponerande hur de utgår ifrån KUNDENS behov. Om något inte är bevisat bra för kunden så ska man inte sälja på dem det.

Re: Honda sätter ner foten mot uselt servicenät

Postat: mån 17 nov 2014, 15:43
av Lövet
Härligt tydligt språk i brevet

"Stop messing around!" i princip.

Re: Honda sätter ner foten mot uselt servicenät

Postat: mån 17 nov 2014, 21:47
av rid54
Jag gillade det också; tydligt, nästan omöjligt att missförstå, men ändå inte elakt trots att det var tydlig kritik. Det där måste jag träna på...