Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kvantskum
#916682
*pettson* skrev:*ryser*..
Jag ryser av förnöjt skrockande.. :lol:
Alltid lika trevligt när någon kunnig och sansad människa ställer floskelskrivarna till svars för diverse undermedel.
av Andersljungberg
#1568906
Obs bränslet måste passera ventilen antagligen för att den ska kunna rengöra ventilen

Vilket inte alltid är fallet med direkt insprutning

Då kanske det i stället krävs en ventil rengörings spray som sprutas in i insuget
av Andersljungberg
#1573758
Noterar dock att morsans Ford mondeo från 2001 verkar låta mindre på circkle K 95 jämfört OKQ8 95
Låter grovare på OKQ8 Soppan . Så jag tror är circkle k smörjer bättre
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1573822
Andersljungberg skrev: tor 21 mar 2024, 12:20 Noterar dock att morsans Ford mondeo från 2001 verkar låta mindre på circkle K 95 jämfört OKQ8 95
Låter grovare på OKQ8 Soppan . Så jag tror är circkle k smörjer bättre
Eller så har OKQ8 soppan högre energi och exploderar kraftigare och låter därför grövre :P
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1573875
Lustigt nog så är det märkbar skillnad motorgång på min (chippade) S70 2.5T också. 95 oktan från Tanka och OKQ8 får motorn att både låta och kännas lite annorlunda vid acceleration än t.ex. Shell och Cirkle K. Motorn känns strävare, "torrare" liksom. Går inte alls lika mjukt. Bottenvridet är sämre också.
98 oktan från vilket bolag som helst fungerar fint.

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]