Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#913393
Jag trimmade moppe själv som gick i 65-70 knyck. Lärde mig mycket genom detta men framgång oavsett hur stor har alltid en baksida.

Straffet: Skadat knä som tog år att läka och mycket träning bara för att man skulle försöka hålla maxfart genom en kurva samt böter och fick inte börja övnigsköra för b-kort förrän jag var närmare 17 år.

Vi, vi kör för fort ibland och kan också skada oss, vissa chipstrimmar eller vad det nu heter och håller tummarna för att besiktningen inte ska upptäcka eller se mellan fingrarna. Men en sak TS bör göra är att se det långsiktigt vilket inte är det lättaste när man (antagligen) är under 20 år. Ibland är straffet inte värt risken. Tänk igenom först och agera sedan.

Själv hoppas jag att TS satsar på att ha snabbaste a-traktorn 0-30 km/h. :wink:
av kvillebäck
#913402
Ring eller maila GIK Tuboteknik så du får en monteringsanvisning för ditt bygge. De hade tidigare monteringsanvisningar för den motorn. Jag kan se fel men det ser inte ut att vara en turbo för dieselmotor. Passa på att fråga vad turbon passar på. Uppge numret som står på identifieringsskylten så hjälper de dig säkert.
Om du lossar skruvarna/klämman på husen så blir det lättare att ställa in en bra vinkel så du slipper bygga på höjden. Tänk på att oljeinloppet i turbon skall komma rakt åvanifrån.

Lycka till!
Volvo V50 "Mr White"

nya torkaren baklucka.jpg Montera ny torkare til[…]

Kort tryck på knapp märkt 3 i handb[…]

Finns ombyggnadssatser här: https://geparts.s[…]

Hei alle sammen, Jeg har en v60 fra 2019 og elske[…]