Sida 1 av 2
VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tor 23 okt 2014, 08:34
av sored
Hämtade en helt ny XC60 i fredags (17/10). Återförsäljaren kunde inte aktivera Volvo on call tjänsten i bilen utan sa att det skulle fixa sig samma dag eller någon dag senare och att jag kunde göra det själv.
I tisdags efter mycket strul och många försök lyckades jag aktivera tjänsten i bilen. Det gick att kontakta VOC via bilens knapp i taket och allt såg ok ut enligt dom.
Däremot fungerar inte kontakten med bilen i telefonappen eller via "MinVolvo" på webben. Inga statusfält eller bilens position fungerar. Det går inte heller att programmera värmaren. "Ingen kontakt med bilen" står det.
Har kontaktat Volvos kundsupport men dom svarar inte...
Jag har förstått att det är fler som har problem, men när jag hämtade nya bilen lämnade jag in min gamla bil som också hade VOC och med den hade jag inga problem. Testade tjänsten dagen innan jag skulle lämna in den och då fungerade det som det skulle.
Jag ångrar att jag hämtade bilen utan att allt fungerade som det skulle. Kommer inte göra om det misstaget...
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tor 23 okt 2014, 09:01
av crumpets
För mig har det funkat att gå in i androids aktivitetshanterare och släcka ner VOC-appen för att sedan starta om den och låta den stå och bara vila på sin hemskärm trots "ingen kontakt" och efter 5-10 minuter har den till slut anslutit och sedan funkar det perfa. Kanske kan det lösa ditt problem.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tor 23 okt 2014, 11:03
av sored
Handlaren plockade bort min VOC ur systemet och la upp mig på nytt så jag fick registrera appen med pinkod etc igen. Fick felmeddelande efter sista steget när man tryckt på voc-knappen i bilen. Gick inte att försöka igen. Gick ur appen och loggade in igen. Nu fanns all status utom bilens position. Värmaren gick att starta och det gick att fjärrstarta bilen.
Förhoppningsvis funkar det nu och det var min första registrering som gått snett.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: mån 04 nov 2019, 14:28
av MO1958
Hej!
Samma här, lämnade en S60 2017 den 4/10 2019 och hämtade en ny V60. Har inte fungerat nån gång att ställa timern för värmaren.
Har/är varit i kontakt med säljaren på Volvo om detta men får svaret att Volvo jobbar på problemet. Jag är inte nöjd med detta utan kräver att Volvo går ut och informerar om att det är ett problem och prognos för när det kan vara avhjälpt.
De säljer ju en funktion som inte fungerar, mycket irriterande.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tis 05 nov 2019, 00:03
av Lockis
MO1958 skrev:Hej!
Samma här, lämnade en S60 2017 den 4/10 2019 och hämtade en ny V60. Har inte fungerat nån gång att ställa timern för värmaren.
Har/är varit i kontakt med säljaren på Volvo om detta men får svaret att Volvo jobbar på problemet. Jag är inte nöjd med detta utan kräver att Volvo går ut och informerar om att det är ett problem och prognos för när det kan vara avhjälpt.
De säljer ju en funktion som inte fungerar, mycket irriterande.
Just timer funktionen är väldigt dålig i dem nya modellerna.
Har alltid haft problem med min.
Kör oftast direktstart istället när jag går upp på morgonen, alternativt ställer in direkt i bilen.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tor 19 dec 2019, 15:06
av ukr
samma här rena lotteriet om den ska starta via appen eller inte. I början så fungerade inte heller körjournalen men efter lite felsökande o omprogrammernade i bilen så funkar den biten men värmaren vill man ju gärna ha fungerande vintertid. 0 i support från volvo om man ringer. Hjälper inte heller att avinstallera apparna och ominstallera.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: tor 19 dec 2019, 16:11
av Jernhand
MIn VoC fick väckas, det tog ett tag men sen fick vi den ansluten. Men appen är ofta rätt seg när man ska ställa in parkeringsvärmaren. Ibland brukar det fungera när jag stänger av Wifi.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: fre 20 dec 2019, 20:48
av Fisch
Någon mer som har problem via 4g? Via wi-fi fungerar det bra. Men utan wi-fi går det inte att ansluta ”ingen internet anslutning” får jag.
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: lör 21 dec 2019, 12:34
av leiwi
Fisch skrev:Någon mer som har problem via 4g? Via wi-fi fungerar det bra. Men utan wi-fi går det inte att ansluta ”ingen internet anslutning” får jag.
Vet inte riktigt hur du menar
Är det Internetanslutningen i bilen som inte funkar ? , då kan det ju vara så att ditt simkort i bilen är "tomt" eller kanske saknas helt
Om det är BT kopplingen från din telefon som svarar så ,är det ju lite märkligt om bil och telefon är parade riktigt
Re: VOC (Volvo on call) fungerar inte på ny bil
Postat: lör 21 dec 2019, 21:15
av Fisch
Från telefonen. Är jag ansluten via wi-fi så får jag kontakt med bilen. Saknar jag wi-fi anslutning på telefonen så går det inte att koppla upp appen.