- tor 23 okt 2014, 08:34
#910636
Hämtade en helt ny XC60 i fredags (17/10). Återförsäljaren kunde inte aktivera Volvo on call tjänsten i bilen utan sa att det skulle fixa sig samma dag eller någon dag senare och att jag kunde göra det själv.
I tisdags efter mycket strul och många försök lyckades jag aktivera tjänsten i bilen. Det gick att kontakta VOC via bilens knapp i taket och allt såg ok ut enligt dom.
Däremot fungerar inte kontakten med bilen i telefonappen eller via "MinVolvo" på webben. Inga statusfält eller bilens position fungerar. Det går inte heller att programmera värmaren. "Ingen kontakt med bilen" står det.
Har kontaktat Volvos kundsupport men dom svarar inte...
Jag har förstått att det är fler som har problem, men när jag hämtade nya bilen lämnade jag in min gamla bil som också hade VOC och med den hade jag inga problem. Testade tjänsten dagen innan jag skulle lämna in den och då fungerade det som det skulle.
Jag ångrar att jag hämtade bilen utan att allt fungerade som det skulle. Kommer inte göra om det misstaget...
I tisdags efter mycket strul och många försök lyckades jag aktivera tjänsten i bilen. Det gick att kontakta VOC via bilens knapp i taket och allt såg ok ut enligt dom.
Däremot fungerar inte kontakten med bilen i telefonappen eller via "MinVolvo" på webben. Inga statusfält eller bilens position fungerar. Det går inte heller att programmera värmaren. "Ingen kontakt med bilen" står det.
Har kontaktat Volvos kundsupport men dom svarar inte...
Jag har förstått att det är fler som har problem, men när jag hämtade nya bilen lämnade jag in min gamla bil som också hade VOC och med den hade jag inga problem. Testade tjänsten dagen innan jag skulle lämna in den och då fungerade det som det skulle.
Jag ångrar att jag hämtade bilen utan att allt fungerade som det skulle. Kommer inte göra om det misstaget...