Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#963369
Camel skrev:Jag tror inte att Löfven avgår i första taget ens då. Han provar nog några utsträckta knytnävar först.
Av 112 riksdagsledamöter inom S så hittar man den "bäste" Håkan "ÅSA NISSE" Juholt, han får sparken efter 11 månader. Då hittar man Svetsar Stefan som inte sitter i riksdagen och väljer hen till partiordförande fast hen inte sitter i riksdagen. Hen kommer aldrig avgå, det är som en vanlig människa vinner på Triss, !00,000 i månaden i 25 år, och slipper stå och vända hamburgare för man inte har någon utbildning. Vinst för Svetsar Stefan, nitlott för Sverige.
#963372
Mwi skrev:
Camel skrev:Jag tror inte att Löfven avgår i första taget ens då. Han provar nog några utsträckta knytnävar först.
Av 112 riksdagsledamöter inom S så hittar man den "bäste" Håkan "ÅSA NISSE" Juholt, han får sparken efter 11 månader. Då hittar man Svetsar Stefan som inte sitter i riksdagen och väljer hen till partiordförande fast hen inte sitter i riksdagen. Hen kommer aldrig avgå, det är som en vanlig människa vinner på Triss, !00,000 i månaden i 25 år, och slipper stå och vända hamburgare för man inte har någon utbildning. Vinst för Svetsar Stefan, nitlott för Sverige.
Men alltså, 'hen' ska vara ett praktiskt ord som man kan använda istället för 'han eller hon'. När man exempelvis talar med skolbarnen om att en polis ska komma på besök i klassrummet kan man använda 'hen' eftersom man inte vet vilket kön personen har, men framförallt, inte få barnen att bilda sig uppfattningar om att vissa yrken är 'mansyrken' eller 'kvinnoyrken'. Men att använda 'hen' för att syfta till en specifik person som Stefan Löfven talar bara om för mig att du inte vet vilket kön han har. :D

Offtopic deluxe!!
Allinug skrev:Storföretagen? ?:-/
De rikaste i världen blir allt mer rikare. 1% av befolkningen äger 99% av allt och jag tror det var 80 personer som äger 50% av allt sist jag kollade. Dessa personer är typ storföretagen. Och vi andra får mindre och mindre kvar att leva på. Inte undra på att folk blir förbannade, säger att det var bättre förr och skyller allt på invandringen. Japp, jag generaliserar oerhört. :D
#963390
xerent skrev:Men alltså, 'hen' ska vara ett praktiskt ord som man kan använda istället för 'han eller hon'. När man exempelvis talar med skolbarnen om att en polis ska komma på besök i klassrummet kan man använda 'hen' eftersom man inte vet vilket kön personen har, men framförallt, inte få barnen att bilda sig uppfattningar om att vissa yrken är 'mansyrken' eller 'kvinnoyrken'. Men att använda 'hen' för att syfta till en specifik person som Stefan Löfven talar bara om för mig att du inte vet vilket kön han har. :D

Jag vet faktiskt inte varken vad partiordförande stefan eller partisekreterare carin har för kön, så jag kallar det för hen så jag inte förolämpar någon :D
http://www.dn.se/debatt/stockholmsdebat ... for-aldre/
Vi får hoppas alla sitter ner när de kissar på Sveavägen 68 :mrgreen:
Det bästa är väl om svetsarn låser och släcker på Sveavägen 68 och lägger ner skiten.
av *pettson*
#963438
Mycket jämförelser finns det. Man kan väl undra vad skalleper har för utbildning och erfarenheter? Han som skrev en bok han inte vill kännas vid? Det är hans syn på folk.
Attans.. just.. han har aldrig någonsin haft ett vanligt jobb alls. Han har varit en gambler hela sitt liv.
Han var partiledare för *nya arbetarepartiet... Calle bildt som alla verkar stolta över, ja.. hur gick hans stadsministertur? Han som är så skicklig? Mjae inget att skryta om. Lilla Mobban.. ja miniöversittaren? Hon som sänkte en fet del av sverige utan att ens erkänna att hon varit där. Men vänta.. en till visste ju inget? Fast han fått info och godkänt? Ja dåvarande stadsministern skalleper var det ju. Vad kostade nuon affären i slutändan? I slutändan har vattenfall betalt ett fett belopp för ingenting. Som dessutom ingen visste nåt om eller ens fått veta att man skulle göra affär med. O tamejfan har ingen tagit ett beslut och ingen har skrivit under något och plötsligt finns inga protokoll.
Så jag skulle inte slå mej för bröstet om jag vore alliansanhängare.
Men skitsamma.. vi ponerar att det fanns blått styre nu. Då skalleper i slutet skanderade att vi skulle öppna våra plånböcker för att staten kommer få ökade utgifter. Var skulle pengarna komma ifrån? Vad skulle skansengänget skära i för att få mer pengar? Eller för den delen fördyra för att få mer intäkter? Det är alltid så enkelt att kasta skit åt ena eller andra hållet. Men uppriktigt.. hur och vad ska fixas från blå sida, som är så mycket bättre?? För ladorna är tomma på grund av ett blått styre. Och hade varit så oavsett vem som skulle ta över efter dom, även.. om dom själva styrt vidare, det är ofrånkomliga fakta. Pengar måste in för att nåt ska hända, för att löften, oavsett vems ska uppfyllas. Så.. återigen vad för högre intäkter och lägre utgifter hade dessa föreslagit och fått igenom som inte gjort folk upprörda? Vad är det för skatter och avgifter som kan höjas utan att ni känner er drabbade på något sätt? Vad i välfärden tvekar ni inte att såga bort för att det ska sparas?
Måste erkänna att jag är riktigt nyfiken på detta.
Svaret kommer ju sen i skuggbudgeten, så då får vi veta vad ni tyckte och trodde kontra vad dom kommit överens om.

Personligen känner jag att samtliga politikerlöner halveras, regeringen kunde lätt krympas stabsmässigt, politikernas a-kassa ska givetvis standardiseras mot standard a-kassa, tids, penning och regelmässigt. Vill dom köpa en försäkring så får dom göra det privat, och kungahuset kan få noll spänn och möjligen skaffa sej ett 90 konto där intresserade kunde sätta in almosor.
Kungahuset har spelat ut sin roll och kan officiellt läggas ner.
Totalt sett blir det många kronor sparade, det räcker dock inte långt, men det känns som ett mindre hån. Och det lär bli viktigare att göra sitt förbannade jobb med intresse.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
#963479
torbjorn_75 skrev:Var det inte kungen som räddade Sverige när regeringen gjorde bort sig i Saudiarabien?
Ja gjorde vi bort oss? Och räddade kungen rubbet? Det står att läsa i det brevet som blev hemligstämplat.
Tror mer på att någon hade en fotfetish och slickade lite tår därnere, någon diplomat där.
Eller så.. insåg man själva pinsamheterna, dom är beroende av oss också. Det är inte så att vi är små slavar. Vi har gott om byggprojekt som kostar miljarder i deras länder, byggprojekt som vi lätt skulle kunna strunta i. Projekt som vi har rättigheterna till. Med andra ord blir det väldigt försenat och det blir materialbrist.
Låter det inte lite märkligt att hela världen kan fördöma allt och alla, men sen kommer vi och säger två meningar och då, just då, blev folk förolämpade?
Någon översatte troligen som en idiot.. Eftersom man var säkra på att vi fördömde islam och inget annat.
#963514
*pettson* skrev:Ja gjorde vi bort oss? Och räddade kungen rubbet? Det står att läsa i det brevet som blev hemligstämplat.
Tror mer på att någon hade en fotfetish och slickade lite tår därnere, någon diplomat där.
Ja, när kungen blev inblandad började de plötsligt slicka tår istället för att prata om medeltidsfasoner.
*pettson* skrev:Eller så.. insåg man själva pinsamheterna, dom är beroende av oss också. Det är inte så att vi är små slavar.
Visst är vi det. Alla vet att Kina är en diktatur, men efter debaclet med Saudiarabien var det ingen på regeringskansliet som ville ta det ordet i sin mun. :mrgreen:
#963532
Att sänka skatten går ju bra (och är populärt) om man kan höja den någon annanstans utan att det syns. Åtskilliga miljarder har tagits från vårt sjukförsäkringssystem utan att de flesta vet något om det. Löneavgiften som är en del av arbetsgivaravgifterna har mer än fördubblats (ren skatt) och sjukförsäkringsavgiften i princip halverats. Sök på löneavgift fördubblad så hittar ni en del sidor om det.

Här är en sida med en bra tabell som visar procentsatserna.

http://www.foretagarna.se/RegionForenin ... edan-2006/
#963574
xerent skrev:Det är väl storföretagen och slöseriet med skattepengarna som har stulit våra bidrag och jobb :grin:
Jag tror faktiskt du kan ha rätt i detta uttalande. Riktigt stora företag är mycket svåra för små företag och den enskilda individen dom kan göra lite som dom vill om dom blir tillräckligt stora. Sen finns speciella skatteregler för stor företag som är betydligt gynsammare än dom för små företagare.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]

EGR kylare 2,0 D

Har en XC 60 med 4 cyl 2,0 D som larmar på e[…]