Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#963187
Ebay/Amazon/andraeue-handlare kommer få fullt upp med att skicka varor till sverige framöver då :roll:
Redan idag så är det ju fruktansvärt olönsamt att handla i sverige då tamemigfan allt är bra mycket billigare i t ex tyskland, enda nackdelen är några dagar extra leveranstid, men(iaf från amazon) så får man hemleverans också(köpte en felkodsläsare för 45spänn inkl. frakt häromveckan, hemleverans på den med^^).

Om vi nu dessutom måste börja betala ÄNNU MER för saker(elektronik/vitvaror) så lönar det sig ju ÄNNU mindre att handla i sverige.
Jag brukade vara väldigt anti till att handla utomlands, men idag när det är sådana astronomiska skillnader i pris där man kan köpa 2-3st av en vara för samma pris som 1st i sverige - då finns det ingen vettig anledning till att köpa i sverige längre...
#963200
VolvoB20 skrev:
Självklart ska vi hjälpa folk i nöd, men vi måste fixa fram pengarna också.

Går det att få en vettigt diskussion i ämnet ?
Jag tror att det är där problemet ligger, ingen vågar ta debatten. Jag räknar mig till de blå, och tycker inte om SD i nuvarande tappning. Men varför ska de "kamma till sig" när ingen ändå pratar med dom? Vi vet ju inte vad de egentligen vill med Sverige. Just nu framstår de som inte rumsrena. Men om man vet att man kan komma i en majoritet, så kanske man kan sätta sig ner och diskutera vad som man kan acceptera. För nu är det ju så att de flesta Allianspartierna fått upp ögonen i integrationsfrågan. Och fortsätter vi att ha "svängdörrar" in i Sverige blir integrationen ännu svårare. Så jag tror det bästa är att säga upp "Decemberöverenskommelsen" och se vad Stefan Löfven gör då. Avgår eller utlyser nyval. För som det fortsätter nu kan vi inte ha det, att MP med 6% styr hela landet och V sätter budgetramar.
#963217
Sveriges barn, vår framtid? Dom kommer hit flera tiotusen per år, ingen kan språket, de begriper ingenting och vi lägger miljarder och åter miljarder på att få dem till fungerande medborgare. Oftast tar det mer än 18 år innan de börjar jobba och kan bidra till samhället. Alltså - massbarnafödandet måste sluta! ;)
av Andis
#963226
SvenB skrev:
VolvoB20 skrev:
Självklart ska vi hjälpa folk i nöd, men vi måste fixa fram pengarna också.

Går det att få en vettigt diskussion i ämnet ?
Jag tror att det är där problemet ligger, ingen vågar ta debatten. Jag räknar mig till de blå, och tycker inte om SD i nuvarande tappning. Men varför ska de "kamma till sig" när ingen ändå pratar med dom? Vi vet ju inte vad de egentligen vill med Sverige. Just nu framstår de som inte rumsrena. Men om man vet att man kan komma i en majoritet, så kanske man kan sätta sig ner och diskutera vad som man kan acceptera. För nu är det ju så att de flesta Allianspartierna fått upp ögonen i integrationsfrågan. Och fortsätter vi att ha "svängdörrar" in i Sverige blir integrationen ännu svårare. Så jag tror det bästa är att säga upp "Decemberöverenskommelsen" och se vad Stefan Löfven gör då. Avgår eller utlyser nyval. För som det fortsätter nu kan vi inte ha det, att MP med 6% styr hela landet och V sätter budgetramar.
Känns som svensk poletik har kört in i en återvänds gränd och man inte vet riktigt hur man ska styra.

Samt mesta delen av poletiken styrs av politiskt korekta utalanden då ingen vill säga vad som behövs säga utan allt ska sägas politiskt korrekt. Exempel på det ica buitken som ställde ut palmerna alla vet varför butiken säger något helt annat som bara låter helt knäppt. Men blir ett så kallat politiskt korrekt utalande. Blir tyvärr svår styrt när man ska styra ett land på det sättet.

Detta gäller alla beslut. Vore bättre att politikerna börja skriva ett vanligt språk och berätta vart skattepengarna går så allmänheten förstår. Samt sluta med vallöften som dom ändå aldrig håller.

Visst varje enskild politiker skulle få mycket skitt men jag skulle ha mer respekt för en politiker som står för det den säger även om det blir fel ibland.
#963228
SvenB skrev:/.../ Jag räknar mig till de blå, och tycker inte om SD i nuvarande tappning. Men varför ska de "kamma till sig" när ingen ändå pratar med dom? Vi vet ju inte vad de egentligen vill med Sverige. Just nu framstår de som inte rumsrena. Men om man vet att man kan komma i en majoritet, så kanske man kan sätta sig ner och diskutera vad som man kan acceptera.
Jag har samma åsikt.
SvenB skrev:För nu är det ju så att de flesta Allianspartierna fått upp ögonen i integrationsfrågan.
Jag vet inte om de gör det med "kniven på strupen" eller för att de verkligen insett problemen med integrationen. Hoppas att de har insett integrationsproblemen på riktigt så att vi i kombination med bättre integrationspolitik kan erhålla politik som är statsbärande och samhällstäckande i sin helhet vilket jag inte upplever att partierna med mindre bredd (läs V, SD, MP, KD) kan leverera.
SvenB skrev:Och fortsätter vi att ha "svängdörrar" in i Sverige blir integrationen ännu svårare. Så jag tror det bästa är att säga upp "Decemberöverenskommelsen" och se vad Stefan Löfven gör då. Avgår eller utlyser nyval.
Jag tror inte att Löfven avgår i första taget ens då. Han provar nog några utsträckta knytnävar först. Han har visat tendenser till maktfullkomlighet redan då han bröt sitt mycket klara och bestämda löfte om att inte regera med en alliansbudget.
SvenB skrev:För som det fortsätter nu kan vi inte ha det, att MP med 6% styr hela landet och V sätter budgetramar.
Så fungerar det parlamentariska systemet som ett resultat av decemberöverenskommelsen. Väljarna har sagt sitt och får nu ta ansvar för det. Eller åtminstone borde de göra det. I många led gryr uppror, i alla politiska läger idag. Inget block eller parti är opåverkat av den parlamentariska situationen och decemberöverenskommelsen. Personligen tror jag inte att decemberöverenskommelsen håller ens nuvarande mandatperiod. Så ändring blir det sannolikt. Vi får alla koppas på att det blir på ett ansvarsfullt, statsbärande och heltäckande sätt så att inte enbart enskilda frågor kommer att gälla på ett ultimativt sätt över helheten. Det som uppfattas som ultimativt beror dock givetvis på ens egen ideologiska uppfattning. Ett stort problem i sig...
#963252
mobe skrev:Socialdemokraterna sa innan valet att man INTE skulle röra bränsleskatten - Den skall nu höjas
Ja, som vanligt ska vägrafiken vara kassako. Mycket snack om bränslebeskattning och miljö för vägtrafiken. Men för den internationella flygtrafiken hörs inget konkret snack om koldioxidskatt eller moms på bränslet. Men det är en för svår fråga för Sverige ensamt. Då är det lättare att ge sig på vägtrafiken. Men pedagogiken brister: Nöjesresan till Thailand är lägre beskattad ur koldioxidsynpunkt än arbetsresorna på marken. Det är skatteinkomsterna som hägrar för politikerna som vanligt. I fallet med Thailandresorna skulle ju en höjd beskattning troligen minska flygandet. Där skulle ju skatten kunna fungera som ett styrmedel ur klimatsynpunkt. Men skatteinkomsterna skulle nog inte öka så mycket. Men så är det inte med vägtrafiken.
#963293
SvenB skrev:Jag tror att det är där problemet ligger, ingen vågar ta debatten. Jag räknar mig till de blå, och tycker inte om SD i nuvarande tappning. Men varför ska de "kamma till sig" när ingen ändå pratar med dom?
Det är svårt att kamma sig om man är rakad.

Det här är landsorts SD


Det här är storstads SD


SD är partiet för de som tror att invandrare snott deras socialbidrag = White Trash.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]