Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
#1396051
Troligtvis får du värdet i absoluttryck så då får du dra av det omgivande trycket för att få relativt laddtryck. Under communication i Vida samt på ECM-styrenheten så är det boost pressure du vill mäta. Eventuellt kan du mäta både desired- och actual boost pressure. Om actual pressure följer desired så är allt okej.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1396066
Den bör ladda runt 0,4 - 0,5 bar (går säkert att hitta exakt värde på forumet) dvs 1,4-1,5 i absoluttryck. Full gas på 3an eller 4an runt 2000-3000 rpm bör ge ett bra laddtryck. Du kan ju vänsterbromsa för att den inte ska öka i fart.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1396101
frasse4 skrev: tis 11 aug 2020, 20:43 Den bör ladda runt 0,4 - 0,5 bar (går säkert att hitta exakt värde på forumet) dvs 1,4-1,5 i absoluttryck. Full gas på 3an eller 4an runt 2000-3000 rpm bör ge ett bra laddtryck. Du kan ju vänsterbromsa för att den inte ska öka i fart.
Min D5a med dubbla turbo laddar över 2 bar (3 bar absoluttryck) när man laddat polestar. :-o konstigt att det håller. Utan polestar ligger det på 1.8.
Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]