Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo850T5
#863408
Hallå grabbar har hört att en volvo diesel d24 inte håller så bra som en volvo bensinare att den ger sig snabbt så toplåcket spricker. Jag funderar att ha en d24 tdic och jag är som jag är och kommer dra runt som fan över allt. Vill ju ha diesel för den fina svarta röken som kommer men vet inte hur mycket den tål. Har sett en den som gör sånt med dom och det funkar bra utan att det händer något.
Mvh
av Rådlös
#863680
I alla sådana här sammanhang måste man fråga sig: Vem är det som kommer med uttalandet? Har vederbörande själv någon sådan aktuell bil? Har han haft en sådan tidigare? Har han någon rimlig möjlighet att uttala sig i frågan?
Du ser, det skulle gå att formulera ett antal liknande motfrågor till din uppgiftslämnare. Fråga i stället någon som har just en sådan bil som du är ute efter. Hur långt har han kört med sin bil? Hur och var har han kört med sin bil. Vad har gått sönder och blivit utbytt etc. etc.
Som du ser, sådana upplysningar borde vara mer värda än lösa ogrundade rykten.
Sedan är det en annan sak som har en viss betydelse. Vanliga bilar är knappast gjorda för att spruta grus och bränna däck. Vissa delar av en bil som får utstå detta kommer att ge upp förr eller senare. Om det blir topplock eller något annat återstår att se. Du blir nog smärtsamt medveten om det den dagen det kommer.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]