Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Dizzad
#848047
Köpte mig en ELM327 V1.5 USB igår och drog ner lite olika program

Men nu vill jag veta vilket ni använder och vilket som är smidigast med att släcka felkoder med
Användarvisningsbild
av sthlm
#848244
Finns ingen möjlighet att få ut mer information än vad Torque får ut såvida du inte köper Vida.
Torque är så pass begränsat och (ful)Vida såpass billigt att det knappast är värt att skaffa en dongel idag att läsa av bilen med.
Användarvisningsbild
av crumpets
#848339
Eh.. Torque ger dig massor med rolig info medan du kör. Det finns tester för 0-100, kameraläge där du kan filma med overlay på motorparametrar, den tar alla avgasrelaterade felkoder och kan även radera dessa. Torque kostar ju nästan ingenting och kräver noll bök med dator med mera. Det är ett snabbt och enkelt sätt att kolla de flesta grejer. VIDA kräver ju mer jobb och mer utrustning. Men vill man ha detta till 100% för felsökning har du självklart rätt i att ELM327 är fel väg att gå.
Användarvisningsbild
av sthlm
#848370
Crumpets, det låter som om jag skall göra ett nytt test med torque då.
Lyckades varken läsa ut eller släcka felkoder när jag testade.
Användarvisningsbild
av crumpets
#848749
Bor du i Stockholm kan jag hjälpa till och kolla om mina prylar funkar, kanske är din ELM defekt. Annars, funkar det att läsa signaler som varvtal? I så fall borde den ju funka.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]