Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
#810135
Blandade i lite av biltemas flytande tvätt för högtryck...
blev nog lite för mycket då det blir en hinna på rutan som
skulle behöva eftersköljas...blir spä ut den eftersom.
För mycket Yes blir bara bubblor som inte spolar.
Tips?
av 9070
#810137
Riktig spolarvätska!? Varför vill du göra eget?
Användarvisningsbild
av sthlm
#810138
Julas spolarvätska har fått bäst i test ett par år nu och fungerar riktigt bra.
Biltemas luktade så illa att jag hällde ut den i spolrännan på macken.
Statoils färdigblandade frös ihop vid -15 så att jag fick slå i koncentrerad för att kunna spola.
Användarvisningsbild
av Allinug
#810147
De har gjort tester på färdigblandat och konstaterat att det var en del som inte höll vad de lovade om minusgraderna.
Användarvisningsbild
av Perc
#810248
Spolarvätskor som skummar är störande då man har lyktspolare. Jag säljer ju reservdelar och använder förstås våran egna spolarvätska (som varken skummar eller luktar öht) men en gång köpte jag en dunk hos Lidl eftersom jag hade hört positiva saker om den. Orkade inte heller köra till jobbet och låsa upp, larma av osv bara för den saken.

För det första luktade den hemskt och för det andra skummade den något förskräckligt. Lyktspolarna gjorde så halva motorhuven och fronten blev täckt i vit gegga. Skummet försvann inte förrän jag hade kört slut på vätskan och sköljt med 4-5 liter rent vatten.
Användarvisningsbild
av Allinug
#810495
Fast det är väl koncentrerad spolarvätska som man vill ha i såfall? Så att man själv kan blanda ut den med vatten.
Användarvisningsbild
av A80TD
#810517
Ja, blandar man själv så blir det ett mycket bättre literpris på spolarvätskan. Jula har extrapris på Starta konc. spolarvätska just nu. 59kr för 4l. Man kan blanda 2l vatten i 1l spolarvätska för att få ungefär samma fryspunkt som färdigblandad. Alltså 12 l för 59kr eller 4,92kr/liter.
Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Är det värt pengarna att montera en s[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]